mk
Czołowy tygodnik Portugalii "Expresso", wieszcząc recesję w Europie, wskazuje Polskę jako "światowego lidera wzrostu gospodarczego" wśród państw rozwiniętych. Przypomina, że tylko Australia od 1992 r. nadąża pod względem wzrostu PKB za Polską.
Wydawany w Lizbonie tygodnik spodziewa się, że wraz z recesją w Niemczech zjawisko to może pojawić się też w innych krajach Unii Europejskiej, wskazuje jednak, że powinna mu się oprzeć Polska.
“Z pewnością jednym z krajów, który dotknie niemiecka recesja, będzie Portugalia. Potwierdzają to już ekonomiści. Mimo to główni krajowi eksporterzy nie widzą powodów do paniki” - napisał tygodnik we wtorek.
Powołując się na przewidywania Międzynarodowego Funduszu Walutowego, “Expresso” twierdzi, że do 2024 r. rząd w Warszawie powinien być spokojny o wzrost PKB. Zaznacza, że od 1992 r. tylko dwa kraje na świecie, Polska i Australia, nie doświadczyły recesji.
“W ciągu tak długiego okresu czasu oba te kraje, nawet mimo globalnego kryzysu finansowego, nie wyhamowały we wzroście gospodarczym” - pisze tygodnik, określając Polskę i Australię mianem “światowych liderów” wśród państw rozwiniętych.
“Expresso” wskazuje, że o ile Polska od 27 lat nie wie, czym jest recesja, to większość państw UE miała od 1992 r. zaledwie od 6 do 9 lat wzrostu gospodarczego, a Portugalia tylko pięć lat.
Odnotowuje, że istnieje jeszcze drugi ranking - państw słabo rozwiniętych, w których notowany jest od blisko 40 lat systematyczny wzrost PKB. Wskazuje, że statystyce tej przewodzi Bangladesz.
Z Lizbony Marcin Zatyka
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych