gm24
Wpłynęło już ponad 1,85 mln wniosków o udzielenie wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej - poinformowało w czwartek Ministerstwo Rozwoju.
Jak czytamy na stronach resortu, według stanu na 23 kwietnia, wpłynęło 1 mln 856 tys. 581 wniosków; z tego 1 mln 155 tys. 172 wnioski dotyczyły zwolnienia ze składek ZUS w okresie marzec - maj 2020 roku. Na drugim miejscu pod względem liczebności (319 tys. 595) znalazły się wnioski o wypłacenie świadczenia postojowego dla osób prowadzących działalność gospodarczą, natomiast na trzecim miejscu - 272 tys. 138 - dotyczące pożyczek dla mikroprzedsiębiorców. Natomiast 49 tys. 477 wniosków dotyczyło odroczenia lub rozłożenia składek ZUS bez opłat.
Poinformowano ponadto, że 13 tys. 740 przedsiębiorstw wnioskowało o dofinansowanie do wynagrodzeń w okresie przestoju ekonomicznego i dofinansowanie do wynagrodzeń w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy. Złożono też 46 tys. 459 wniosków o świadczenia postojowe dla umów cywilnoprawnych.
Dane te - jak czytamy - "pokazują że rozwiązania pomocowe zawarte w tarczy antykryzysowej spotkały się już z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw".
W informacji wskazano że, podobne wnioski wpłyną z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wynika z niego - jak czytamy - że ponad połowa (56 proc.) ankietowanych przedsiębiorstw planuje skorzystać z dofinansowania do utrzymania pracowników w zatrudnieniu, przewidzianego w tarczy antykryzysowej, a najbardziej zainteresowane tym rozwiązaniem są duże firmy (90 proc. wskazań), a także sektor handlowy (63 proc.).
MR wskazuje, że tarcza koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa pracowników oraz zachowaniu płynności i ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstw. "Przyjęliśmy w niej rozwiązania, które w naszej ocenie są najbardziej potrzebne dla utrzymania potencjału polskiej gospodarki na tym etapie walki z gospodarczymi konsekwencjami pandemii" - napisano.
Zaznaczono, że dofinansowanie miejsc pracy na postojowym lub w obniżonym wymiarze czasu pracy pozwala firmie zredukować koszty pracy od 60 proc. do nawet 75 proc., co jest bardziej opłacalne niż ponoszenie kosztów zwolnień pracowników, a w przyszłości szkoleń i rekrutacji. Podkreślono, że "rząd na bieżąco, elastycznie reaguje na dynamicznie zmieniającą się sytuację".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych