ew
Po ataku na jej instalacje naftowe Arabia Saudyjska przyłączyła się do kierowanej przez USA międzynarodowej misji ochrony żeglugi na Bliskim Wschodzie - przekazała w środę saudyjska agencja prasowa SPA. W misji uczestniczą już Australia, Bahrajn i Wielka Brytania.
Obszar obowiązywania misji obejmuje: cieśninę Ormuz, kluczową dla światowych morskich dostawy ropy naftowej, a także cieśninę Bab al-Mandab między Morzem Czerwonym a Zatoką Adeńską, Zatokę Omańską i Zatokę Perską - podała SPA, powołując się na niewymienionego z nazwiska przedstawiciela władz królestwa.
Stany Zjednoczone zainicjowały misję ochrony żeglugi w tym regionie po atakach na statki transportujące ropę naftową, o które USA oskarżają Iran, oraz w następstwie przejęcia przez Iran kilku tankowców. Incydenty te zakłóciły światowy handel towarami - podkreśla agencja Reutera.
Sobotnie ataki na dwie instalacje saudyjskiego koncernu Aramco, położone na wschodzie Arabii Saudyjskiej, spowodowały wstrzymanie produkcji 5,7 mln baryłek ropy dziennie, czyli ok. 50 proc. całkowitej produkcji Aramco. Stanowi to 5 proc. globalnej podaży tego surowca. We wtorek minister energetyki Arabii Saudyjskiej książę Abdel Aziz ibn Salman poinformował, że krajowa produkcja ropy zostanie przywrócona do poprzedniego poziomu do końca września.
Do ataków przyznał się wspierany przez Iran rebeliancki ruch Huti, walczący w Jemenie z siłami rządowymi. Sekretarz stanu USA Mike Pompeo winę za ataki przypisał jednak Iranowi, a prezydent Donald Trump na Twitterze zagroził uderzeniem odwetowym, nie precyzując, kogo USA uważają za sprawcę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych