pc
Premier Mateusz Morawiecki i prezydent Czech Andrej Babisz zapowiedzieli, że Grupa Wyszehradzka będzie prowadzić konsultacje z premierem Borisem Johnsonem ws. wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Na środowym spotkaniu w Warszawie byli zgodni, że trzeba uniknąć "twardego" Brexitu.
W środę w Warszawie były prowadzone polsko-czeskie konsultacje międzyrządowe, w których uczestniczyli premier Mateusz Morawiecki oraz prezydent Czech Andrej Babisz. Obaj politycy zapowiedzieli, że Grupa Wyszehradzka będzie przekonywać premiera Johnsona do uniknięcia "twardego" Brexitu.
"Mamy dwa miesiące, żeby negocjować. Poszczególne państwa członkowskie może poświecą temu więcej uwagi niż dotychczas. Dlatego w ramach Grupy Wyszehradzkiej umawialiśmy się, że zaprosimy premiera Johnsona do Pragi i umówimy z nim ten temat" - zapowiedział Morawiecki.
"Polska i Republika Czeska za każdym razem, kiedy odbywa się dyskusja na Radzie Europejskiej optują za tym, żeby wyjście Wielkiej Brytanii odbywało się w sposób możliwie bezkolizyjny i łagodny" - podkreślił premier.
Morawiecki zaznaczył, że może to się wydarzyć tylko wtedy, "kiedy będzie umowa, która określi relacje handlowe związane z respektowaniem wzajemnie wszystkich wcześniejszych zobowiązań, łącznie z zobowiązaniami finansowymi Wielkiej Brytanii w kontekście realizacji różnych projektów obecnej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej".
Babisz i Morawiecki podkreślili też potrzebę prowadzenia rozmów z Wielką Brytanią i wyrazili nadzieję na uniknięcie "twardego" Brexitu, czyli opuszczenia Unii Europejskiej bez uzgodnionego wspólnego stanowiska.
"Musimy myśleć o tym, do czego dojdzie, jak będzie "twardy" Brexit" - mówił prezydent Czech.
"Jestem dobrej myśli. Sądzę, że albo się porozumiemy albo jest szansa na przesunięcie tego terminu" - dodał Morawiecki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych