ew/MGMiŻŚ
5 marca 2020 r. w Brukseli, odbyło się posiedzenie Rady ds. Środowiska (ENVI), Polskiej delegacji przewodniczyła Pani Anna Moskwa - Podsekretarz Stanu w MGMiŻŚ.
Obrady rozpoczęły się od zatwierdzenia porozumienia politycznego dotyczącego Dyrektywy ws. wody pitnej. Następnie przedstawiciele państw członkowskich wysłuchali przemówienia gościa specjalnego, szwedzkiej aktywistki na rzecz walki ze zmianami klimatu – Grety Thunberg. W dalszej kolejności państwa członkowskie wzięły udział w wymianie poglądów w kontekście Europejskiego Zielonego Ładu – jednego z priorytetów nowej Komisji Europejskiej.
Jednym z głównych punktów obrad była debata państw członkowskich UE na temat oceny sprawności dyrektyw wodnych oraz dyrektywy ściekowej. Polska podkreśliła, że przepisy europejskie dotyczące gospodarki wodnej wymagają modyfikacji, z uwagi na narastające problemy środowiskowe związane ze skutkami zmian klimatu oraz występowaniem farmaceutyków i mikroplastików w środowisku wodnym. Obecnie obowiązująca Ramowa Dyrektywa Wodna nie precyzuje tego wystarczająco, również w kontekście unijnych środków finansowych pozwalających na kontynuacje działań zmierzających do osiągnięcia celów środowiskowych po 2027 r.
W trakcie obrad, państwa członkowskie wysłuchały również informacji Komisji Europejskiej w sprawie przyłowu delfinów pospolitych, morświnów i innych gatunków chronionych w narzędziach połowowych. Polska podkreśliła aktywne uczestnictwo w pracach zmierzających do lepszego monitoringu i poprawy stanu środowiska morskiego, w tym w zakresie przeciwdziałania przypadkowym połowom morskich ssaków i ptaków chronionych.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi