ew
8 października została podpisana umowa inwestycyjna o kupnie większościowego (80,68%) pakietu akcji Baltony. Została ona zawarta pomiędzy przedsiębiorstwem Państwowe Porty Lotnicze (PPL) a Flemingo International Ltd.
Baltona Duty Free zajmuje się m.in. prowadzeniem największego sklepu na Lotnisku Chopina w Warszawie. Od roku 2017 prowadzi także sklepy na czterech promach należących do Unity Line. Więcej o umowie dotyczącej tej działalności TUTAJ
Jak informuje w oficjalnym komunikacie PPL: "Zakup udziałów Baltony oznacza pozyskanie przez PPL kompetencji w zakresie prowadzenia działalności handlowej i usługowej. Transakcja z Flemingo International umożliwia stworzenie silnego podmiotu, który będzie w stanie konkurować na rynku sklepów wolnocłowych".
80,68 proc. akcji PHZ Baltona S.A.(około 9 mln sztuk), będzie sprzedanych za 20,7 mln zł (2,29 zł za jedną akcję). Umowa inwestycyjna stanowi, że Porty Lotnicze ogłoszą również wezwanie do sprzedaży pozostałych akcji Baltony, aby docelowo w rękach PPL było 100 proc. udziałów.
Umowa inwestycyjna i wezwanie do sprzedaży akcji muszą oczywiście zostać zaakceptowane przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, ale można się domyślać, że PPL nie powinien mieć większych kłopotów z uzyskaniem takiej zgody.
Baltona powstała w roku 1946 jako przedsiębiorstwo zaopatrujące statki pływające po Bałtyku. Kilka lat później zakres jej działalności został rozszerzony o dostarczanie produktów wszystkim polskim statkom i placówkom dyplomatycznym, samolotom, portom lotniczym a nawet wyprawom naukowym.
Od 1956 roku firma zaczęła otwierać swoje sklepy na polskim wybrzeżu oraz na przejściach granicznych, głównie dla dyplomatów i marynarzy. W
W 2010 roku Baltona została sprywatyzowana i osiągnęła przychody rzędu 115 mln dolarów. W tej chwili, zaopatrywanie statków i placówek dyplomatycznych jest tylko częścią działalności firmy. Sklepy Baltony można spotkać zarówno w strefach wolnocłowych, jak i ogólnodostępnych. Funkcjonują na lotniskach we Lwowie, Alghero na Sardynii, we francuskim Montpellier, w Liege (Belgia), Rotterdamie i Weeze w Niemczech. W Polsce sklepy Baltony działają w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Bydgoszczy, Rzeszowie i Modlinie. Zaopatrzeniem statków zajmują się oddziały firmy w Świnoujściu i Gdańsku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych