pc
Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson powiedział we wtorek szefowi Komisji Europejskiej Jean-Claude’owi Junckerowi, że nie będzie umowy ws. brexitu, jeśli nie zostanie z niej usunięty zapis o backstopie na granicy Irlandii – poinformowało biuro Johnsona.
„Premier oznajmił, że Wielka Brytania opuści UE 31 października niezależnie od okoliczności i że absolutnie chcemy uczynić to z umową – powiedziała rzeczniczka biura na temat rozmowy telefonicznej Johnsona z Junckerem. - Premier powiedział jednak także jasno, że nie ma szans na umowę, jeśli umowa o wystąpieniu nie zostanie ponownie otwarta i nie zostanie z niej usunięty backstop”.
Biuro brytyjskiego premiera poinformowało też, że Johnson zapewnił, iż Wielka Brytania nigdy nie umieści na granicy Irlandii Północnej z Irlandią infrastruktury ani punktów granicznych czy kontrolnych.
Johnson rozmawiał też we wtorek przez telefon z premierem Danii Markiem Rutte. „27 państw UE jest otwartych na konkretne propozycje zgodne z umową o wystąpieniu: poszanowaniem integralności wspólnego rynku oraz brakiem twardej granicy na wyspie irlandzkiej” – napisał Rutte w tweecie po tej rozmowie.
Backstop to awaryjne rozwiązanie mające nie dopuścić do przywrócenia twardej granicy między należącą do Unii Europejskiej Irlandią a Irlandią Północną, stanowiącą część Wielkiej Brytanii. Johnson domaga się od strony unijnej renegocjacji porozumienia o brexicie, w tym usunięcia z niego zapisu o backstopie; UE odmawia.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych