pc
Rząd Niemiec uważa za "wysoce prawdopodobne", że Wielka Brytania opuści Unię Europejską 31 października bez porozumienia z Brukselą - pisze w czwartek dziennik "Handelsblatt", powołując się na wewnętrzną notatkę niemieckiego ministerstwa finansów.
Nic nie wskazuje na to, by nowy brytyjski premier Boris Johnson zamierzał zrezygnować z domagania się, by z wynegocjowanej już przez strony umowy rozwodowej usunięto zapis o tzw. backstopie dla Irlandii Północnej. Resort zaleca w związku z tym, by pozostałe państwa unijne również "poważnie potraktowały scenariusz zakładający bezumowny brexit".
Ministerstwo spodziewa się, że Johnson wykorzysta zbliżający się szczyt G7 we francuskim Biarritz do zakomunikowania albo przełomu w rozmowach z Brukselą, albo załamania negocjacji.
"W tym kontekście jest ważne z perspektywy UE, by trzymać się dotychczasowej linii", wykluczającej renegocjację uzgodnionego już porozumienia - zaleca resort, oceniając, że Bruksela nie ma pola manewru i będzie musiała odrzucić żądania Londynu.
Jak dodaje, nawet gdyby strona unijna zgodziła się usunąć z porozumienia zapis o backstopie zgodnie z życzeniem Johnsona, jego rząd nie może być pewien, czy brytyjski parlament zatwierdzi umowę o brexicie w nowym kształcie.
W notatce można przeczytać, że Niemcy i UE "w dużej mierze zakończyły" przygotowania na wypadek bezumownego brexitu, a Komisja Europejska nie przewiduje żadnych nowych działań awaryjnych, przy czym poczynione dotychczas przygotowania nie wymagają modyfikacji. Rząd RFN na wypadek bezumownego brexitu przyjął już ponad 50 ustaw i innych środków.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych