ew
W horyzoncie dwóch lat polska gospodarka powinna wrócić do poziomu z początku 2020 r. - uważa wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Emilewicz pytana była w czwartek w TVP Info, kiedy - jej zdaniem - Polska wróci na ścieżkę szybkiego rozwoju, takiego jak w ostatnich latach.
"Szacunki są różne. Są oczywiście nasze wewnętrzne, ministerstwa finansów, ale także patrzymy uważnie na to, co dzieje się w państwach, które są dwa, trzy miesiące przed nami, jeśli chodzi o wychodzenie z pandemii" - powiedziała.
Jej zdaniem o powrocie na ścieżkę wzrostu, do poziomu, na którym byliśmy na początku tego roku, można mówić w horyzoncie około dwóch lat.
Emilewicz dodała, że o ile spadek PKB w tym roku prawdopodobnie będziemy mieć najniższy z państw członkowskich UE, to w przyszłym roku powinniśmy odrobić straty.
Przypomniała wiosenne prognozy Komisji Europejskiej, która szacuje, że w tym roku spadek polskiego PKB będzie na poziomie 4,3 proc., ale w przyszłym roku nastąpi wzrost o 4,1 proc. "Chcielibyśmy, aby ten scenariusz się rzeczywiście spełnił, aby się sprawdził" - powiedziała wicepremier.
Szefowa resortu rozwoju zaznaczyła, że ten rok - biorąc pod uwagę kryzys, który wszystkich zaskoczył, sparaliżował popyt i podaż, a instrumenty polityki monetarnej niewiele mogą działać - jest dla nas bardzo trudny i wymagający.
"Ale liczymy, że te wszystkie działania, które podjęliśmy sprawią, że w horyzoncie dwóch lat powinniśmy wrócić do poziomu, w jakim byliśmy na początku tego roku" - powiedziała.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych