pc
W najbliższym czasie złoty ma szansę umocnić się wobec euro, ale do tego potrzeba uspokojenia na rynkach – uważają ekonomiści. Dochodowość polskich SPW powinna być stabilna, z niewielką perspektywą spadków o 10-15 pb dla 10-letnich SPW.
"Sytuacja nieco poprawiła się po ostatnich spadkach wartości złotego i przebywamy w przedziale 4,36-4,37. Złoty może się umacniać, ale do tego potrzeba uspokojenia nastrojów inwestorów, w tym na rynkach wschodzących, o co nie jest łatwo” – powiedział PAP Biznes główny ekonomista XTB Przemysław Kwiecień.
W jego opinii, jeżeli doszłoby do uspokojenia, to złoty może zyskiwać na wartości i "powrócić do poziomu 4,30, lecz to wydaje się maksimum, na co stać naszą walutę, w perspektywie najbliższych kilku tygodni, przy tak sprzyjającym scenariuszu”.
W przypadku EUR/USD - zdaniem ekonomisty XTB - należy raczej spodziewać się umocnienia euro, choć w krótkiej perspektywie para może poruszać się w przedziale 1,1050-1,1200.
RYNEK DŁUGU
Poniedziałkowe notowania na rynku polskich SPW zdominowały kilkupunktowe spadki rentowności na środku i długim końcu krzywej, które wyniosły odpowiednio: 5,0 pb i 5,5 pb.
"Nie widzę dużej przestrzeni do spadków rentowności. W moim bazowym scenariuszu zakładam stabilizację, z niewielką perspektywą spadku dochodowości o 10-15 pb w najbliższych dniach” – powiedział PAP Biznes główny ekonomista XTB Przemysław Kwiecień.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-latek wyniosła 1,523 proc., a niemieckich -0,66 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych