ew
Urzędnicy z Chin i USA prowadzą rozmowy na temat toczonego przez oba kraje sporu handlowego, ale osiągnięcie „pierwszej fazy” porozumienia wymaga obniżenia ceł – powiedział w czwartek rzecznik chińskiego ministerstwa handlu Gao Feng na briefingu w Pekinie.
Główny negocjator strony chińskiej, wicepremier ChRL Liu He, poruszył w ubiegłym tygodniu „kluczowe kwestie” w rozmowie telefonicznej z przedstawicielem USA ds. handlu Robertem Lighthizerem i amerykańskim ministrem finansów Stevenem Mnuchinem – informował chiński resort.
Początkowo spodziewano się, że oba kraje będą w stanie zawrzeć wstępne porozumienie na początku grudnia, zanim w połowie tego miesiąca wejdzie w życie kolejna partia karnych ceł na chiński eksport, ogłoszonych przez administrację prezydenta USA Donalda Trumpa.
We wtorek Trump ocenił jednak, że z zawarciem umowy być może będzie trzeba poczekać do wyborów prezydenckich w USA, zaplanowanych na listopad 2020 roku. Dodał, że jego zdaniem Chińczycy „chcą zawrzeć umowę teraz”, natomiast jemu samemu „podoba się pomysł czekania na umowę”.
Chiński resort handlu twierdził na początku listopada, że w ramach „pierwszej fazy” porozumienia obie strony będą musiały wycofać część ceł nałożonych już na wzajemny eksport. Konkretna skala tych zmian miałaby być przedmiotem negocjacji.
Zdaniem komentatorów negocjacje handlowe mogą dodatkowo utrudnić tarcia pomiędzy Pekinem a Waszyngtonem na innych polach. Chińskie władze stanowczo zaprotestowały przeciwko podpisanym niedawno przez Trumpa ustawom wspierającym ruch demokratyczny w Hongkongu, gdzie od pół roku trwają antyrządowe protesty. Pekin sprzeciwia się również ustawie przewidującej sankcje za łamanie praw człowieka w regionie Sinciang na zachodzie ChRL, którą przyjęła w tym tygodniu amerykańska Izba Reprezentantów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych