ew
Ceny ropy w USA spadają. Z Chin dotarły informacje, że popyt na surowiec obniżył się o ok. 3 mln baryłek dziennie, czyli 20 procent ogólnego zużycia, jako skutek wpływu koronawirusa na funkcjonowanie chińskiej gospodarki - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 51,40 USD, po zniżce ceny o 0,33 proc.
Ropa Brent w dostawach na marzec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 56,15 USD za baryłkę, niżej o 0,85 proc.
Zapotrzebowanie na ropę w Chinach spadło o ok. 3 miliony baryłek dziennie, czyli o 20 procent całkowitej "konsumpcji" surowca, w reakcji na rozprzestrzenianie się w Chinach epidemii koronawirusa.
Taki spadek zapotrzebowania na ropę jest prawdopodobnie największym szokiem popytowym, jaki dotknął rynek ropy naftowej od czasu światowego kryzysu finansowego w latach 2008-2009 i najbardziej gwałtownym od czasu ataków w USA 11 września.
To może zmusić kraje OPEC i sojuszników kartelu do zwołania nadzwyczajnego spotkania w celu ograniczenia produkcji ropy i zahamowania spadków cen ropy, które zbliżają się do najniższych poziomów od 4 miesięcy.
To naprawdę +czarne+ wydarzenie dla rynków ropy" - mówi John Kilduff, partner Again Capital LLC w Nowym Jorku, który od 15 lat handluje na rynku energii.
"Były pewne nadzieje na poprawę popytu na rynkach w tym roku, ale jeszcze przed wybuchem epidemii koronawirusa - teraz to wszystko legło" - dodaje.
"OPEC+ musi zareagować - jeśli nie dojdzie do dalszych cięć produkcji ropy, straty w cenach ropy będą coraz większe" - ocenia.
Analitycy Citigroup Inc. obniżyli swoje prognozy cen surowców w 2020 roku, w tym notowań ropy naftowej, z powodu negatywnego wpływu na gospodarki koronawirusa, bo sytuacja wygląda dużo gorzej niż to oceniano.
Citi szacuje, że cena Brent wyniesie w I kwartale 54 USD wobec prognozowanych wcześniej 69 USD/b, a w II kw. 50 USD wobec 68 USD/b zakładanych w poprzedniej prognozie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych