Alfa Laval PureBallast 3 Ultra to najnowszy system zarządzania wodami balastowymi (BWMS), oparty na sprawdzonej technologii PureBallast 3. Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek, PureBallast 3 Ultra zdobył już zamówienia od czołowych stoczni na całym świecie, a dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2025 roku. Nowy system zapewnia lepszą wydajność, większą efektywność energetyczną oraz uproszczoną instalację.
Pomimo malejącego rynku modernizacji, firma Alfa Laval podjęła decyzję biznesową o zainwestowaniu w rozwój PureBallast 3 Ultra, umacniając swoje zaangażowanie w pozostanie zaufanym partnerem w dziedzinie zarządzania wodami balastowymi (BWMS). Podczas gdy inni gracze rynkowi mogą przenosić się do innych sektorów, Alfa Laval nadal rozwija się, koncentrując się na dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań BWMS, które spełniają zmieniające się potrzeby stoczni i armatorów.
Alfa Laval PureBallast 3 Ultra odnotował już rosnący popyt na rynku, potwierdzony zamówieniami z wiodących stoczni w Chinach, Korei Południowej i Japonii – trzech największych na świecie krajów budujących statki – a także stoczni w innych częściach świata.
Szybkie przyjęcie PureBallast 3 Ultra wynika z jego innowacyjnej konstrukcji, stworzonej w oparciu o wiedzę i doświadczenie zdobyte dzięki tysiącom systemów PureBallast sprzedanych, zainstalowanych, uruchomionych i serwisowanych przez Alfa Laval od czasu ich opracowania we współpracy z Wallenius Water w 2006 roku. Kompaktowa konstrukcja systemu, zmniejszona powierzchnia i zoptymalizowana integracja zostały powszechnie docenione przez stocznie, szczególnie w przypadku tankowców, gdzie przestrzeń ma kluczowe znaczenie. Dodatkowo, zintegrowana konstrukcja modułu czyszczenia w miejscu (CIP) i reaktora UV minimalizuje wymagania dotyczące orurowania, zmniejszając koszty instalacji i złożoność.
„To wymagający czas dla stoczni, z pełnymi portfelami zamówień i rosnącą potrzebą przyjęcia nowych technologii w celu spełnienia zmieniających się przepisów środowiskowych. Zmiany te wymagają nowych sposobów pracy przy projektowaniu i budowie statków” – mówi Peter Nordström, kierownik ds. badań i rozwoju w Alfa Laval PureBallast. „Wysłuchaliśmy opinii naszych klientów i opracowaliśmy system PureBallast, który upraszcza instalację, spełniając jednocześnie ich wysokie standardy. Ponieważ dostawy mają rozpocząć się w drugiej połowie 2025 r., wiele zamówień zostało już złożonych, co potwierdza duże zaufanie rynku.”
Podczas gdy stocznie korzystają z łatwiejszej instalacji, PureBallast 3 Ultra został również zaprojektowany tak, aby spełnić oczekiwania operatorów statków. System zapewnia doskonałą wydajność we wszystkich warunkach wodnych przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia energii, dzięki czemu zgodność z normami wymiany wód balastowych jest łatwiejsza do zarządzania. Ponadto wszystkie systemy PureBallast 3 Ultra będą gotowe do łączności, umożliwiając zdalne monitorowanie i zoptymalizowane wsparcie serwisowe.
„Wczesne opinie armatorów na temat PureBallast 3 Ultra są bardzo pozytywne. Wkraczamy w nową erę w zarządzaniu postępowaniem z wodami balastowymi, teraz gdy zakończyła się faza modernizacji. Jednak przepisy nadal ewoluują, a faza budowania doświadczenia wkrótce się zakończy” – mówi Tobias Döscher, szef globalnej sprzedaży, rozwoju biznesu i marketingu, Alfa Laval PureBallast. „Jesteśmy przekonani, że nasz nowy system sprawi, że zgodność z normami wymiany wód balastowych będzie łatwiejsza do osiągnięcia na pokładzie.”
Wraz z rosnącym naciskiem na zgodność z przepisami dot. BWM – zwłaszcza ze zbliżającą się skoncentrowaną kampanią inspekcyjną (CIC) we wrześniu 2025 r. – operatorzy statków potrzebują silnego partnera, który będzie ich wspierał przez cały okres eksploatacji statku. Jak zawsze, klienci będą mieli pod ręką zasoby i wiedzę Alfa Laval. Produkcja Alfa Laval w Qingdao w Chinach oznacza wsparcie stoczni i płynne dostawy PureBallast 3 Ultra, począwszy od trzeciego kwartału 2025 roku.
Aby dowiedzieć się więcej o Alfa Laval PureBallast 3 Ultra i podejściu Alfa Laval do zarządzania wodami balastowymi, odwiedź: PureBallast 3 | Oczyszczanie wód balastowych | Alfa Laval
Poznaj zrównoważone rozwiązania i technologie Alfa Laval: Sustainable shipping solutions and technologies | Alfa Laval
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Alfa Laval Marine: Przemysł morski | Alfa Laval
To największy karp złowiony na wędkę. Padł rekord świata (foto)
00:02:49
Brytyjczyk złowił jedną z najniebezpieczniejszych ryb świata (wideo)
Rekord świata pobity. Gigantyczny tuńczyk ważył ponad 400 kg!
00:04:31
Ile tlenu pochodzi z oceanu? Drugie płuco planety [wideo]
Zatrucie Odry - najnowsze informacje
00:00:45
Samiec konika morskiego rodzi tysiąc młodych! Zobacz jeden z najciekawszych porodów w przyrodzie (wideo)
00:00:00
U wybrzeży Norwegii złowiono gigantycznego halibuta
00:00:00
Złowiono 300-kilogramowego olbrzyma (wideo)
00:00:49
Wyłowili 100-kg głowę rekina. Resztę zjadło coś olbrzymiego (wideo)
00:01:10
Największa ryba na świecie znaleziona u wybrzeży Portugalii [video]
00:01:00
Odkryto rybę z samego dna Rowu Mariańskiego! (foto, wideo)
Mors arktyczny nad polskim Bałtykiem. To sensacja i pierwszy taki przypadek w historii
00:05:00
Na tych wyspach podróż w czasie staje się możliwa!
Afryka powoli się rozpada. Naukowcy twierdzą, że powstanie nowy ocean
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Delfin, który pływał w pobliżu placu Św. Marka w Wenecji, wyprowadzony na otwarte morze
Tysiące słoni morskich zginęło w wyniku epidemii ptasiej grypy
Prezydent zawetował ustawę o utworzeniu Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry. MKiŚ odpowiada
Prezydent podpisał ustawę dot. pomocy dla armatorów statków rybackich