ew
W ostatni piątek, krótko po 22:30, odbył się jeden z najbardziej widowiskowych chrztów wycieczkowców na świecie. Wydarzenie miało miejsce w Hamburgu a świetowano nadanie imienia najnowszemu statkowi TUI Cruises - Mein Schiff 1.
Jak powiedziała Wybcke Meier, prezes TUI Cruises: "Po zeszłorocznym chrzcie Mein Schiff 6, który odbył się przy Elbphilharmonie, zdecydowaliśmy, że ponownie musimy wybrać imponujące tło widowiska. Mein Schiff 1 został ochrzczony przy nabrzeżu terminalu kontenerowego Container Terminal Burchardkai a w spektaklu wzięły udział nawet suwnice kontenerowe. To miejsce miało połączyć przemysł portowy z entuzjazmem rejsów wycieczkowych."
W roli matek chrzestnych zadebiutowały mistrzynie w siatkówce plażowej Laura Ludwig i Kira Walkenhorst. Jak przyznała Walkenhorst: "Z niecierpliwością czekałyśmy na ten dzień, to olbrzymi honor, a dodatkowo wszystko ma miejsce tutaj, w naszym rodzinnym mieście, Hamburgu."
Sama ceremonia z pewnością zasługuje na miano spektakularnej. Nad widownią odbyły się pokazy cyrkowych akrobatów, można było wziąć udział w energicznym koncercie a na koniec miał miejsce efektowny pokaz fajerwerków. Na pokładzie były obecne gwiazdy, takie jak: ekspert piłkarski Reiner Calmund, były gimnastyk profesjonalny Philipp Boy, polska gimnastyczka Magdalena Brzeska, prezenterzy Sabine Christiansen, Annabelle Mandeng, Nova Meier Henrich i Ruth Moschner czy aktorka Natasha Ochsenknecht.
W wydarzeniu wzięło udział ponad 2500. Ponadto tysiące ludzi obserwowało relację na żywo TUI Cruises na Facebooku.
Chrzest Mein Schiff 1 był jednym z głównych wydarzeń w ramach obchodów 829. urodzin portu Hamburg, które odbyły się w dniach 10-13 maja. Pierwszy komercyjny rejs statku rozpoczął się w niedzielę. Co ciekawe, już wkrótce (21 maja) wycieczkowiec odwiedzi także Port Gdynia.
Mein Schiff 1 w liczbach:
państwo bandery - Malta
armator - TUI Cruises GmbH, Niency
właściciel - TUI AG, Niemcy
stocznia - Meyer Turku Oy, Finlandia
wartość kontraktowa - 675 000 000 USD
rok budowy - 2018
przekazanie do eksploatacji - 25 kwietnia 2018 r.
data zamówienia - lipiec 2015 r.
długość całkowita - 315,70 m
długość między pionami - 292,40 m
szerokość maksymalna - 42,30 m
zanurzenie - 8,05 m
tonaż pojemnościowy brutto - 111 554
tonaż pojemnościowy netto - 75 476
nośność - 7900 t
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów