pc
Pierwsze przęsło Mostu Cłowego w Szczecinie już na swoim miejscu. Obecnie trwa jego poziomowanie i osadzanie. Konstrukcja zamknęła prawą część Regalicy.
Przęsła o wymiarach 14 x 100 m nasuwane są metodą hydrauliczną bezpośrednio z pontonu Carrier 10, na którym przypłynęły z Gdyni. Jako pierwszy ułożony został wschodni segment mostu. Po jego właściwym osadzeniu, operacja zostanie powtórzona i zamocowane zostanie drugie przęsło.
Równolegle cały czas trwają prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach i przyczółkach. Koszt inwestycji to ponad 18 mln złotych.
Most Cłowy łączy prawobrzeżną część Szczecina z lewobrzeżną. Zapewnia dojazd do miasta, a także do portu w Szczecinie. Został oddany do użytku w 1960 roku. Ma 204 m długości i prawie 19 m szerokości.
Most Cłowy w liczbach
• 822 t nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego
• ponad 34 000 sztuk sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem
• 2 400 m3 betonu
• 25 t farby
• 360 t stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków
Polski Dzień Morza w Budapeszcie z udziałem przedstawicieli branży portowej
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa