pc
MSC Paris już w Gdyni. To jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. W BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym statek pozostanie do piątku.
Jak poinformował portal GospodarkaMorska.pl Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym, do przeładowania w Gdyni jest około 6 000 TEU.
MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Jednostka została zbudowana w 2006 r. w stoczni Hyundai Heavy Industries w Korei Południowej. Pływa pod portugalską banderą.
W 2017 r. Port Gdynia pobił historyczny rekord. Przeładowano tam 21 225 t ładunków, a dynamika wzrostu przeładunków sięgnęła 8,6%. 710 698 TEU stanowiły kontenery, w porównaniu do 2016 r. przeładowano o 40% więcej węgla i koksu i prawie o 40% więcej ropy i ropopochodnych.
Zwiększył się także średni tonaż masowców zawijających do Gdyni. W ubiegłym roku wpłynęło tam 3 540 statków – największy wzrost zanotowano wśród promów i kontenerowców. W 2016 r. było to 3 501 jednostek.
Od maja do września 2017 r. przy Nabrzeżu Francuskim zacumowało 41 wycieczkowców z prawie 90 000 pasażerów na pokładach. Wśród nich był jeden z największych statków pasażerskich na świecie – Norwegian Getaway. Przypłynęło nim prawie 4 000 turystów.
Zysk netto Zarządu Morskiego Portu Gdynia za ubiegły rok przekroczył 77 mln zł – to o 28% więcej w porównaniu do ubiegłego roku. M.in. z ceł i podatków do budżetu państwa trafiło ponad 6,5 mld zł.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek