pc
Tunel pod Świną pomoże zintegrować Pomorze Zachodnie z resztą Polski. Ta inwestycja powstanie tak szybko, jak tylko pozwolą na to procedury i proces budowlany – zapewnił w piątek w Świnoujściu wicepremier Mateusz Morawiecki.
W piątek w Świnoujściu prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz i p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol podpisali umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych budowy tunelu pod cieśniną Świna, czyli między wyspami Wolin i Uznam.
W uroczystości podpisania wzięli także udział wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński (PiS).
Morawiecki wskazał, że wybudowanie tunelu pomoże zintegrować Zachodnie Pomorze z resztą Polski. Dodał, że będzie to ważne dla rozwoju gospodarczego, społecznego, turystycznego, międzyludzkiego, a zarówno Świnoujście jak i Szczecin będą mogły się zupełnie inaczej rozwijać.
Morawiecki podkreślił, że budowa tego tunelu jest dobrze zaplanowana. – Mamy konkretne nie tylko plany, ale mamy również wszystkie plany rezerwowe. W sytuacji jeżeli okazałoby się, że jakiekolwiek sposoby finansowania zawodzą, mamy zapewnione finansowanie innego typu po to, żeby państwo polskie rzeczywiście pokazało tutaj, że jest państwem poważnym – wskazał wicepremier.
– Tworzymy państwo poważne, nie państwo papierowe – zadeklarował.
Morawiecki powiedział, że mieszkańcy, korzystając dotychczas z promu, tracili kilkanaście dni rocznie, oczekując na niego. – Zdecydowanie nam to nie odpowiada – podkreślił.
Jak zapewnił, „ta inwestycja powstanie”. – Powstanie tak szybko, jak tylko pozwolą na to już przeanalizowane przez nas procedury i proces budowlany. Nie pozwolimy na to, żeby ona była odsuwana ad Kalendas Graecas, żeby poszczególne etapy były powstrzymywane – wskazał.
– To jest znak firmowy naszej strategii rozwoju odpowiedzialnego, że chcemy, żeby ten rozwój był oparty o trwałe podstawy również w takich miastach jak Świnoujście – podsumował.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku