Związek Miast i Gmin Morskich apeluje do premiera RP o równe traktowanie. To reakcja na rządową zapowiedź pomocy finansowej dla gmin na południu kraju, w związku ze stratami branży turystycznej, jakie spowodowały obostrzenia sanitarne. "Uważamy, że zapowiedź uruchomienia wsparcia jedynie dla gmin i powiatów na południu Polski, dotkniętych zakazem zimowej turystyki, jest rażąco krzywdząca dla samorządów z pozostałych części Polski " - piszą samorządowcy z północy Polski.
Przed Świętami Bożego Narodzenia podczas konferencji prasowej premier RP Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rząd przekaże nawet 1 mld zł dla gmin turystycznych, które zostały dotknięte skutkami obostrzeń związanymi z pandemią Covid-19. Chodzi głównie o gminy i powiaty, których bardzo duża część dochodów związana jest z turystyką zimową, dla których ogromnym problemem jest zamknięcie stoków narciarskich czy zablokowanie usług gastronomiczno-hotelarskich. Lockdown tej branży ma trwać co najmniej do 18 stycznia.
- Chcę też powiedzieć o specjalnej tarczy dla gmin i powiatów, które są zagrożone obostrzeniami związanymi z koronawirusem. To głównie gminy południowe – mówił premier 23 grudnia 2020 r.
Po tej decyzji Związek Miast i Gmin Morskich, skupiający gminy nadmorskie, zaapelował do premiera o objęcie tym wsparciem również gmin i powiatów położonych nad Bałtykiem. Samorządowcy z północy uważają, że zapowiedź pomocy jedynie dla gmin i powiatów z południa kraju jest rażąco krzywdząca i proszą szefa rządu o zweryfikowanie kryteriów jej udzielania. W imieniu Związku Miast i Gmin Morskich apel podpisał prezes zarządu tej organizacji Andrzej Bojanowski.
Związek Miast i Gmin Morskich z siedzibą w Gdańsku jest stowarzyszeniem skupiającym blisko 30 samorządów nadmorskich z całego polskiego wybrzeża. Członkiem Związku jest m.in. Miasto Gdańsk. Powstał w 1991 roku. Jest dużą siłą opiniotwórczą współpracującą z administracją państwową na rzecz rozwoju gospodarczego i kulturalnego wybrzeża.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych