Niemal 170 mld zł wsparcia z tarczy antykryzysowej trafiło dotąd do przedsiębiorców; w najbliższym czasie otrzymają ok. 40 mld zł z tarczy finansowej PFR 2.0 i tarczy branżowej - poinformowało PAP Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Jak wskazał resort rozwoju, pracy i technologii, "do tej pory do przedsiębiorców trafiło blisko 170 mld zł z tarczy antykryzysowej, a w najbliższym czasie popłynie do nich około 40 mld zł z tarczy finansowej PFR 2.0 i tarczy branżowej".
Rząd ogłosił tzw. tarczę finansową PFR 2.0 jesienią. Program o wartości do 35 mld zł jest kontynuacją, z pewnymi modyfikacjami, programów dla dużych firm, mikrofirm oraz sektora MŚP ogłoszonych podczas pierwszej fali pandemii. Jego głównym celem jest pomoc przedsiębiorcom w utrzymaniu płynności i stabilności finansowej, poprzez udostępnianie im finansowania na preferencyjnych warunkach, a także ochrona miejsc pracy. Wnioski o wsparcie będzie można składać w 18 bankach za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Subwencje będą wypłacane od 15 stycznia do 28 lutego.
Tarcza branżowa to pakiet pomocowy dla przedsiębiorców z najbardziej zagrożonych z powodu pandemii sektorów - m.in. gastronomicznego, turystycznego, sprzedaży detalicznej. W jej ramach mogą skorzystać ze zwolnienia z ZUS, dodatkowego świadczenia postojowego, tzw. małej dotacji do 5 tys. zł, czy dofinansowania miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na poziomie 2 tys. zł w przeliczeniu na cały etat - zarówno dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, jak i ozusowanego zlecenia. Przewidziano też rekompensaty dla gmin w związku z utraconymi dochodami z tytułu opłaty targowej.
Tarcza antykryzysowa to pakiet rozwiązań przygotowanych przez rząd, który ma ochronić gospodarkę i obywateli przed kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa. Obejmuje: ochronę miejsc pracy i bezpieczeństwo pracowników, finansowanie przedsiębiorców, ochronę zdrowia, wzmocnienie systemu finansowego, inwestycje publiczne.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych