• <

Wynik wyszukiwania - "service operation vessel" - Wiadomości

Vard zbuduje dwa statki serwisowe do obsługi tajwańskiej farmy wiatrowej na morzu

Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels).
10.05.2024

Drugi kadłub CSOV wybudowany w stoczni Crist dotarł do Norwegii

Do norweskiej stoczni Ulstein Werft dotarł w środę wybudowany w gdyńskiej stoczni Crist kadłub drugiego z serii jednostek typu construction service operation vessels (CSOV) budowanych dla armatora Olympic.
09.05.2024

Zamknięto wstępny etap projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku

Biuro Seatech Engineering ogłosiło zamknięcie wstępnego etapu projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi elektrowni wiatrowych na Bałtyku.
28.02.2024

CRIST. Cięcie stali i położenie stępki pod dwa offshorowce

W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
05.02.2024

Vard podpisuje umowę na dwa dodatkowe hybrydowe statki operacyjne z Windward Offshore

Zakład specjalizujący się w budowie jednostek morskich dla szeroko pojętego offshore ogłosił podpisanie umowy z Windward Offshore, konsorcjum pod przewodnictwem morskiego oddziału ASSC SeaRenergy Group w Niemczech, na zaprojektowanie i budowę dwóch dodatkowych hybrydowych statków operacyjnych (CSOV). Dzięki tej umowie Windward zrealizuje opcje zawarte w początkowej umowie na dwa statki, podpisanej w październiku 2023 roku.
25.01.2024

Windcat rozszerza swoją flotę CSOV do pięciu statków z Damen Shipyards

Windcat jest zaangażowany w dalszą rozbudowę swojej floty CSOV i złożył dodatkowe zamówienie na dwa statki typu Commissioning Service Operation Vessels (CSOV) w Damen Shipyards. Zamówienie to zwiększa flotę CSOV Windcat do pięciu statków, pozostawiając opcję nabycia szóstego statku. Rozwój ten jest następstwem wstępnego ogłoszenia z listopada 2022 r. dotyczącego budowy serii CSOV napędzanych wodorem, "Elevation Series".
28.11.2023

Statki dostarczone przez Damen będą obsługiwać tajwańskie morskie farmy wiatrowe

Damen Shipyards podpisał 21 listopada br. umowę z Ta San Shang Marine Co. Ltd, spółką joint venture pomiędzy Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. z Japonii i Ta Tong Marine Co., Ltd. z Tajwanu na dostawę nowego statku do usług budowlanych CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). Oznaczony jako 9020 będzie przeznaczony do prac budowlanych i eksploatacji farm wiatrowych na morzu, ulokowanych w pobliżu wyspy.
21.11.2023

Polska firma zaprojektuje dla LOTOS Petrobaltic pierwszą jednostkę CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku

LOTOS Petrobaltic podpisał kontrakt z polskim biurem projektowym Seatech Engineering na realizację projektu jednostki do transportu personelu serwisowego morskich farm wiatrowych. To ważny krok w stworzeniu floty statków obsługujących polski offshore wind. Zgodnie z założeniami spółki docelowo zbudowane zostaną trzy tego typu jednostki.
19.10.2023

W Chinach zwodowano pierwsze statki przeznaczone do obsługi morskich farm wiatrowych

W chińskiej stoczni ZMPC w Szanghaju odbyła się ceremonia zwodowania dwóch pierwszych statków serwisowych (Service Operation Vessels, SOV) dla lokalnego rynku morskiej energetyki wiatrowej.
21.09.2023

Seatech Engineering o zaawansowanych pracach projektowych nad jednostką CTV

Biuro projektowe Seatech Engineering Sp. z o.o. prezentuje najnowszy projekt jednostki CTV (Crew Transport Vessel).
07.08.2023

Fincantieri – biznes w dokach po włosku. Nauki dla Polski

Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
29.07.2023

Grupa Przemysłowa Baltic potwierdza zdolność budowy kompletnie wyposażonych statków serwisowych dla polskiego offshore wind

Dziś w siedzibie Grupy Przemysłowej Baltic w Gdańsku odbyło się istotne spotkanie z udziałem przedstawicieli Grupy Baltic, Baltic Operator oraz Lotos Petrobaltic. Głównym tematem dyskusji było potwierdzenie zdolności budowy statków serwisowych, dedykowanych obsłudze morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
20.07.2023

PŻB Offshore – nowy polski armator łapie wiatr w żagle

PŻB Offshore to nowa inicjatywa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries. Spółka celowa została zawiązana po to, aby świadczyć usługi floty serwisowej dla morskiej energetyki wiatrowej wraz z działaniami towarzyszącymi. O imponujących zamiarach i aspiracjach firmy rozmawiamy z prezesem nowej spółki – Radosławem Marciniakiem.
21.05.2023

Purus Wind i Damen Shipyards zapewnią nowe statki dla offshore wind

Dostawca usług w zakresie morskiej energetyki wiatrowej Purus Wind podpisał umowę z grupą stoczniową Damen Shipyards na budowę i dostawę ośmiu nowych statków.
05.04.2023

Crist. Stępka pod kolejny offshore'owiec położona

W połowie marca w stoczni Crist w Gdyni położono stępkę pod kolejny statek offshore zamówiony przez firmę Olympic.
19.03.2023

Geir Håøy, CEO, Kongsberg: kurs na partnerstwo i morskie farmy wiatrowe. Szansa dla polskich firm

W czasie Nor-Shipping 2023 Kongsberg zaprezentuje potencjał rozwoju innowacji w przemysłach morskich, ze szczególnym naciskiem na umocnienie wiodącej pozycji na świecie w morskiej energetyce wiatrowej – zapowiada Geir Håøy, dyrektor generalny Grupy Kongsberg.
19.03.2023

Edda Wind zwiększa swoją flotę statków do obsługi morskich farm wiatrowych

Norweska firma Edda Wind chce zwiększyć swoje zaangażowanie na rynku offshore poprzez zamówienia nowych statków. W tym celu zawarła umowę ze spółką zależną włoskiego koncernu Fincantieri, wietnamską stocznią Vard, na budowę czterech statków do obsługi technicznej morskich farm wiatrowych (Commissioning Service Operation Vessel, CSOV) o wartości 268 mln dolarów, z możliwością zamówienia kolejnych.
06.03.2023

Marynarka Wojenna wesprze brytyjski offshore w zakresie bezpieczeństwa

Brytyjska Królewska Flota Pomocnicza (Royal Fleet Auxiliary) ma w najbliższych dniach odebrać dostawę pierwszego z dwóch okrętów przeznaczonych do wspierania podmorskich konstrukcji offshore, inicjując nową misję Ministerstwa Obrony polegającą na patrolowaniu i ochronie kluczowych aktywów podmorskich.
20.01.2023

Windea Leibniz zostanie zmodernizowana w stoczni Ulstein Verft

Należący do niemieckiej grupy Bernhard Schulte Offshore statek serwisowy (Service Operation Vessel, SOV) do obsługi morskich farm wiatrowych przejdzie modernizację, dzięki której poszerzy się jego zakres operacyjny w ramach energetyki wiatrowej.
04.11.2022

GC Rieber zamawia dwa statki do obsługi serwisowej w Turcji

Norweska firma GC Rieber Shipping zamówiła w stoczni Cemre w Turcji dwa statki obsługi serwisowej do morskich operacji związanych z konserwacją farm wiatrowych. Dostarczenie pierwsze jednostki planowane jest na I kwartał 2025 roku.
31.10.2022

GE Power Conversion współpracuje ze stocznią Tersan w zakresie dostawy jednostek nowej generacji dla Acta Marine

GE Power Conversion dostarczy systemy zasilania, dynamicznego pozycjonowania oraz sterowania dla dwóch nowych jednostek do obsługi farm wiatrowych. Statki nowej generacji są pierwszymi, które mogą pracować na dwóch paliwach: metanolu i oleju napędowym, co w połączeniu z energooszczędną technologią GE może znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
08.09.2022

Kto jest kim w polskim offshore? StoGda: Mamy pomysł na statki instalacyjne i jednostki CTV

StoGda Ship Design & Engineering to wiodące biuro projektowe w Polsce, które działa na rynku od 25 lat. Założyciele biura związani ze Stocznią Gdańską zaczynali od branży okrętowej, rozszerzając szybko ofertę usług o rynek offshore i energetykę. Biuro jest także zaangażowane w rozwój morskiej energetyki wiatrowej poprzez projekty statków instalacyjnych typu jack-up. Na tym nie koniec.
25.08.2022

Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Spółka Vallianz z siedzibą w Singapurze we współpracy ze Ulstein, Shift Clean Energy i Bureau Veritas opracowuje pierwszy w swoim rodzaju hybrydowy statek do transportu ciężkiego (HTV). Statek będzie dostosowany do potrzeb sektora morskiej energetyki wiatrowej.
26.06.2022

TSS Pioneer będzie obsługiwał farmy wiatrowe Greater Changhua pod banderą Tajwanu [WIDEO]

Do stoczni VARD Vung Tau w Wietnamie, należącej do norweskiej grupy VARD Group, dostarczono 8 marca nowy statek serwisowy SOV (service operation vessel) zbudowany przez Ta San Shang Marine, wspólną spółkę Mitsui O.S.K. Lines (MOL)i Ta Tong Marine.
15.03.2022

Farmy wiatrowe mają pod wiatr. Szukamy local content, a mamy globalny problem [GALERIA]

Zapotrzebowanie na statki instalacyjne dla turbin większych niż 9 MW będzie gwałtownie rosło w tej dekadzie, a popyt przekroczy 60 jednostek w 2030 r. – alarmuje Rystad Energy.
06.02.2022

Equinor wyczarterował statek Stril Server do obsługi farmy Hywind Tampen

Hywind Tampen to projekt pływającej elektorowi wiatrowej o mocy 88 MW, która dostarczy energię elektryczną instalacjom na wodach norweskich Morza Północnego – Snorre i Gulfaks. Kontrakt na usługi serwisowe i obsługę SOV (Service Operation Vessel) zapewni Simon Møkster Shipping.
05.07.2021

Śmigielski: Polski offshore wind nie powstanie bez portów, ale czy skorzystają polskie porty? [WYWIAD]

Transformacja energetyczna Polski zwróciła się w kierunku Morza Bałtyckiego – na jego wodach powstaną morskie farmy wiatrowe. Na znaczeniu zyskała branża morska. Mamy ambicje, by zbudować własny port instalacyjny oraz porty serwisowe. O ile Polska jest na dobrej drodze do rozwoju offshore wind, to pojawia się dużo niewiadomych dotyczących infrastruktury portowej. Rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
21.06.2021

Zainstalowano pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Hornsea Two

Duński potentat wiatrowy Ørsted zainstalował pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Hornsea Two w Wielkiej Brytanii. Po zakończeniu budowy będzie to największa morska elektrownia wiatrowa na świecie.
01.06.2021

Lotos Petrobaltic – górnictwo morskie i żegluga offshore

Lotos Petrobaltic S.A. to firma z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, która została powołana do poszukiwania i eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego. Firma w związku z wykonywanymi odwiertami na morzu zajmuje się również tzw. żeglugą offshore. Dzięki temu zapewnia się do swoich wewnętrznych celów: usługi zarządzania posiadaną flotą jednostek pływających, kompleksową obsługę logistyki morskiej, a także badania dna morza.
21.03.2021

Władysławowo – port wielu funkcji (wywiad)

Port Władysławowo to najdalej wysunięty na północ Polski port. Jego kształt nie zmienił się w sposób istotny od czasów budowy w 1938 r. Pierwsze osadnictwo miało miejsce w rejonie obecnego Władysławowa ponoć już w epoce kamienia łupanego. Jednak zapisane wzmianki o Wielkiej Wsi (Velaves) i okolicznych miejscowościach pochodzą z XIII i XIV wieku. Przez lata miejscowi zależni byli od Krzyżaków. By chronić te tereny przed najazdem szwedzkim król Władysław IV polecił budowę fortu wojennego. W rejonie Wielkiej Wsi powstała w 1635 r
16.02.2021

Kolejny SOV ze stoczni Ulstein Verft przygotowuje się do prób morskich

Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.
12.02.2020

Przegląd eksportu polskich stoczni produkcyjnych

Mimo światowego kryzysu polskie stocznie produkcyjne umiejętnie znajdują swoje miejsce na rynku. Wysoka jakość usług, specjalistyczne produkty oraz kooperacja z europejskimi liderami stały się receptą na trudne czasy. Wartością polskich stoczni jest wykfalifikowana kadra pracownicza, coraz większy dostęp do nowych technologii oraz doskonałe zaplecze projektowe. Połączenie wieloletnich tradycji stoczniowych i doświadczenia z nastawieniem na innowację, ekologię i wysoką specjalizację powoduje, że Polska jest dostawcą w pełni
01.06.2019

Acta Centaurus ochrzczony. Statek częściowo powstał w stoczni CRIST

Acta Centaurus ochrzczony. Jednostka do obsługi morskich farm wiatrowych już wkrótce rozpocznie pierwsze zadania na morzu. Częściowo wyposażony kadłub statku powstał w stoczni CRIST w Gdyni, a jego budowę dokończyła norweska stocznia Ulstein.
30.05.2019

Stocznia CRIST zakończyła budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych (foto, wideo)

Acta Centaurus prawie gotowy. Stocznia CRIST zakończyła budowę nowoczesnej częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Kadłub opuścił Gdynię w sobotę. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
03.12.2018

Bernhard Schulte zamówił nową jednostkę typu SOV

Stocznia Ulstein Werft podpisała kontakt z niemieckim armatorem Bernhard Schulte na budowę jednostki typu SOV (service operation vessel). Statek zostanie skonstruowany na bazie projektu Ulstein SX195.
28.11.2018

Ulstein wchodzi na amerykański rynek offshore

Norweska grupa Ulstein poinformowała w oficjalnym komunikacie o otrzymaniu zlecenia na opracowanie pierwszego w historii statku typu SOV (Service Operation Vessel- do obsługi morskich farm wiatrowych), zgodnego z ustawą Jones Act. Prace zleciła firma sektora offshore - Aeolus Energy Inc. z siedzibą na Florydzie. Nowa jednostka powstanie w oparciu o sprawdzony projekt Ulsteina - SX195. Zostanie jednak dostosowana do specyficznych wymagań Aeolus Energy i US Coast Guard.
19.10.2018

Niemiecki armator złożył zamówienie w stoczni Ulstein Verft

Stocznia Ulstein Werft podpisała kontakt z niemieckim armatorem Bernhard Schulte na budowę jednostki typu SOV (service operation vessel). Statek zostanie skonstruowany na bazie projektu Ulstein SX195.
19.09.2018

Ulstein Verft z zamówieniem na jednostkę typu SOV

Stocznia Ulstein Werft podpisała kontakt z niemieckim armatorem Bernhard Schulte na budowę jednostki typu SOV (service operation vessel). Statek zostanie skonstruowany na bazie projektu Ulstein SX195.
31.07.2018

Zaprojektowana dla morskiej energetyki wiatrowej Acta Auriga ze stoczni CRIST ma już oficjalną nazwę

Acta Auriga to już jej oficjalna nazwa. Uroczystość nadania imienia nowoczesnej jednostce przeznaczonej specjalnie dla morskiej energetyki wiatrowej odbyła się w Emden w Niemczech 20 czerwca. Udział w budowie statku zamówionego w stoczni Ulstein Verft miała także stocznia CRIST z Gdyni.
02.07.2018

Pełna moc morskiej energetyki wiatrowej na farmie Race Bank

Orsted (dawniej Dong Energy) to duński koncern energetyczny, który ma ambitny plan całkowitego wycofania węgla do 2023 roku. To jednocześnie światowy lider w dziedzinie morskiej energii wiatrowej z udziałem w rynku wynoszącym aż 25%. W 2017 r. zrezygnował z wydobycia ropy i gazu a dziś może pochwalić się wykorzystaniem pełnej mocy na farmie Race Bank, która może zasilić ponad pół miliona domów w Wielkiej Brytanii!
07.02.2018

W Norwegii zwodowano nowoczesną jednostkę z polskim kadłubem

Pierwszy z dwóch statków do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel), wybudowany w stoczni Crist, został zwodowany w norweskiej stoczni Ulstein Verft. Jednostki trafią na farmy wiatrowe Gemini na Morzu Północnym.
01.05.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.