Wrocławskie Wody Polskie do końca 2024 roku chcą wykonać 190 zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi. Wydadzą na to ponad 81 mln zł. Największym zagrożeniem są osuwiska. Nad Białą Lądecką prace trwają na długości 40 km koryta rzeki - podano w komunikacie.
Jak poinformowano w komunikacie prasowym w piątek, wrocławskie Wody Polskie zakończyły już 66 zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi o wartości ok. 3 mln zł. Wykonano je w 17 powiatach i 38 gminach woj. dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.
Część priorytetowych prac zakończono już w powiecie kłodzkim, to m.in. udrożnienie koryta potoków Wilczka i Jodłownik oraz koryta potoku Morawa przy urządzeniach upustowych zapory w Stroniu Śląskim.
„W procesie odbudowy strat popowodziowych ważna jest także naprawa ubezpieczeń brzegowych i odtwarzanie brzegów rzek, które zostały naruszone przez siłę fali powodziowej. Niebezpieczne osuwiska stanowią zagrożenia dla zabudowań i infrastruktury, stąd ich zabudowa jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa” - czytamy w komunikacie.
Wody Polskie zabezpieczyły i naprawiły m.in. wyrwę na lewym brzegu rzeki Barycz w miejscowości Nowy Zamek w powiecie milickim. Największe prace trwają w powiecie kłodzkim. Wody Polskie pracują nad uprzątnięciem i udrożnieniem koryta rzeki Białej Lądeckiej i potoku Morawka z naniesionego przez powódź rumoszu i śmieci. Prace obejmują odcinek około 40 km, w tym miasta Stronie Śląskie i Lądek-Zdrój.
Wykonawcy (...) realizują także prace interwencyjne w zlewni rzeki Nysy Kłodzkiej, jak również zajmują się naprawą oraz odbudową infrastruktury wodnej i inżynieryjnej na rzece Białej Głuchołaskiej.
„Do ważnych lokalnie zadań należą także udrożnienie koryta potoku Włodzica w mieście Włodowice oraz przy ujściu do rzeki Ścinawka, oraz koryta rzeki Ścinawka w Tłumaczowie. Prace naprawcze są realizowane również w mieście Bardo w powiecie ząbkowickim, gdzie Wody Polskie zabezpieczają wyrwę powstałą w prawym brzegu koryta Nysy Kłodzkiej” - napisano w komunikacie.(PAP)
ros/ drag/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych