• <

WinGD dostarcza największy silnik zasilany metanolem dla statków

Strona główna Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo Morskie WinGD dostarcza największy silnik zasilany metanolem dla statków
Fot. WinGD

Pierwszy silnik zasilany metanolem szwajcarskiej firmy WinGD ma zostać dostarczony do stoczni po przejściu testów fabrycznych i homologacyjnych. Dziesięciocylindrowy, 92-rdzeniowy silnik X-DF-M jest przeznaczony dla kontenerowca o pojemności 16 000 TEU i jest największym silnikiem zasilanym metanolem zbudowanym do tej pory.

W zamówieniu znajduje się 56 silników X-DF-M o rozmiarach otworów od 52 do 92, w podobnych konfiguracjach cylindrów i zakresach znamionowych silnika jak silniki X zasilane olejem napędowym. Dodanie możliwości zasilania metanolem do linii silników WinGD jeszcze bardziej rozszerza opcje dekarbonizacji dostępne dla operatorów statków dalekomorskich, które obejmują znaną od dawna platformę silników X-DF zasilanych LNG oraz nową platformę X-DF-A zasilaną amoniakiem.

- Produkcja zrównoważonych, odnawialnych paliw wszelkiego rodzaju nadal postępuje, ale długoterminowa dostępność i koszty pozostają niepewne. Operatorzy statków mogą zaufać WinGD w zakresie dostarczania niezawodnych, wydajnych konstrukcji silników, które umożliwiają dekarbonizację wszystkich paliw kandydujących. Przewidujemy, że wraz ze wzrostem zainteresowania metanolem i jasnością przepisów, platforma X-DF-M stanie się kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do redukcji emisji gazów cieplarnianych w globalnej żegludze - mówi Dominik Schneiter, CEO WinGD.

Ceremonia dostawy odbyła się w fabryce silników CMD w Szanghaju, z udziałem kadry kierowniczej wyższego szczebla z WinGD, CMD i China State Shipbuilding Corporation, a także przedstawicieli władz lokalnych oraz globalnych klientów i partnerów. Osiem towarzystw klasyfikacyjnych było również obecnych przy podpisaniu certyfikatu zatwierdzenia typu X-DF-M, który zapewnia, że silnik może być zbudowany zgodnie z projektem WinGD przez wszystkich producentów silników.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, pierwszy silnik X-DF-M zostanie zainstalowany na czwartym statku z nowej serii. Poprzednie trzy silniki były wyposażone w silniki 10X92-B, które zostaną przekształcone w silniki 10X92DF-M po uruchomieniu pierwszego, nowego silnika na metanol. Pakiety konwersji na dwupaliwowy metanol będą dostępne dla wszystkich jedno- i dwupaliwowych silników WinGD.

Metanol, podobnie jak LNG, może być produkowany przy niskiej emisji dwutlenku węgla przy użyciu biomasy lub energii odnawialnej z wychwyconym dwutlenkiem węgla. Ewolucja tych ścieżek paliwowych - wraz z podobnymi ścieżkami w kierunku zielonego amoniaku i e-diesla - będzie miała zasadnicze znaczenie dla transformacji energetycznej żeglugi, podobnie jak technologia silników wykorzystująca nowe paliwa nisko- i zeroemisyjne. Gama silników jedno- i dwupaliwowych WinGD wspiera dekarbonizację morską, niezależnie od wybranej przez operatorów statków ścieżki paliwowej.

Dziękujemy za wysłane grafiki.