Prezydent Iranu Ebrahim Raisi powiedział 12 czerwca br., podczas wizyty w Caracas, że rządy ich państw chcą zwiększyć wzajemne obroty handlowe z 3 mld do 20 miliardów dolarów. Z tym może się wiązać ich rozwój w zakresie towarowego transportu morskiego.
„Postanowiliśmy zacieśnić współpracę między dwoma krajami”, powiedział Raisi podczas konferencji prasowej z prezydentem Wenezueli Nicolasem Maduro po podpisaniu umowy petrochemicznej i kilkunastu innych umów o współpracy.
– Celem, jaki mamy w zakresie współpracy handlowej i gospodarczej, jest podniesienie poziomu współpracy do 10 miliardów dolarów. Następnym krokiem jest podniesienie go do 20 miliardów dolarów – powiedział Raisi.
Ze strony obu rządów objętych sankcjami USA nie padły żadne szczegóły dotyczące umowy petrochemicznej.
Wizyta w Caracas jest pierwszym przystankiem na trasie latynoamerykańskiej prezydenta Iranu, który odwiedzi również Kubę i Nikaraguę. Iran i Wenezuela podpisały w zeszłym roku w Teheranie 20-letni plan współpracy, zobowiązując się do partnerstwa w kwestiach związanych z ropą naftową i obronnością.(PAP)
wr/
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych