Rośnie spór o port morski w Elblągu. Samorząd rozpoczął swoją kampanię informacyjną w obronie portu. W odpowiedzi komitet obywatelski wspierający PiS zbiera podpisy pod petycją, aby komunalny port został przejęty przez rząd.
W tej sprawie rozwieszane są plakaty i rozdawane ulotki. Wiceminister Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka przekonuje w nich mieszkańców, aby "zagłosowali" za przejęciem elbląskiego portu przez rząd. Zaznacza, że rozwój portu od lat znajduje się w stagnacji.
– Mamy do czynienia z sytuacją, w której ten port na swej podstawowej działalności przeładunkowej jest nierentowny. Patrząc na ostatnie kilka lat, skumulowana strata w tym porcie sięga blisko milion złotych. Mamy do czynienia z portem, który – z bólem to mówię – bardziej przypomina parking dla tirów niż port z prawdziwego zdarzenia – mówił na konferencji prasowej Andrzej Śliwka.
Rząd zaproponował, że dofinansuje zarząd portu morskiego w Elblągu kwotą do 100 mln zł w zamian za przejęcie przez Skarb Państwa pakietu kontrolnego w spółce komunalnej. Władze miasta nie chcą się na to zgodzić i twierdzą, że pogłębienie toru dostępowego do portu to obowiązek rządu.
Dyrektor zarządu portu morskiego w Elblągu, Arkadiusz Zgliński namawia do głosowania przeciwko upaństwowieniu portu. – Teraz port w Elblągu jest rentowny. Przeładowujemy drobnice i materiały budowlane. Nie jest prawdą, że przynosi straty. Głosujcie za komunalnym portem – zapewnia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny