Ministerstwo Infrastruktury przygotowało nowelizację ustawy o wsparciu firm żeglugowych. Zmiany dotyczą podatku od tonażu. Marynarze zyskają też lepszy dostęp do leków - pisze w czwartek "Puls Biznesu".
"Puls Biznesu" zwraca uwagę, że polskie rządy od lat starają się skłonić armatorów do płacenia w Polsce danin publicznych. "Ministerstwo Infrastruktury przygotowało więc nowelizację ustawy o wsparciu firm żeglugowych, mającą na celu ułatwienie płacenia przez armatorów podatku od tonażu" - pisze "PB.
Gazeta cytuje Krzysztofa Gogola z Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM), który przypomina, że ustawa o podatku tonażowym obowiązuje w Polsce od stycznia 2007 r. jednak przepisy nie są stosowane, "ponieważ choć flota polskich armatorów statków handlowych liczy ponad 100 jednostek, żadna z nich nie pływa pod polską banderą, a tylko takich dotyczy dotychczas obowiązująca ustawa".
"Nowością obecnego projektu jest rozszerzenie możliwości płacenia podatku tonażowego od statków pływających pod banderą państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz objęcie nim nie tylko armatorów, ale także zarządców statków" — mówi cytowany przez "PB" Gogol.
mchom/ wus/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych