Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA zyskuje ponad 1 proc., a Brent na ICE drożeje o 1,4 proc. Analitycy Goldman Sachs prognozują, że w ciągu najbliższych miesięcy Brent zdrożeje do 70 USD za baryłkę - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na III na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 59,96 USD, wyżej o 1,22 proc.
Ropa Brent w dostawach na IV na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 63,79 USD za baryłkę, wyżej o 1,40 proc.
Analitycy Goldman Sachs prognozują, że benchmarkowa Brent zdrożeje w ciągu nadchodzących miesięcy do 70 USD za baryłkę. Swoje szacunki uzasadniają faktem, że popyt na ropę będzie przewyższać jej podaż z krajów OPEC+, produkcję z łupków i większe dostawy z Iranu.
Tymczasem w USA powoli wznawiana jest produkcja ropy po przerwie wywołanej rekordowo niskimi temperaturami i zakłóceniami w dostawach energii w Teksasie. W tym stanie stopniowo przywracane są dostawy wody i prądu po bezprecedensowej polarnej fali zimna, która paraliżowała Teksas przez kilka dni.
Według amerykańskich mediów, ekstremalny epizod pogodowy z poprzednich dni siał spustoszenie w południowych i środkowych Stanach Zjednoczonych, pochłaniając życie co najmniej 40 osób.
Tymczasem do swojego marcowego posiedzenia przygotowują się kraje OPEC+ - na razie Arabia Saudyjska i Rosja, najważniejsi gracze w tym sojuszu, mają różne opcje dotyczące zwiększenia podaży ropy na rynku w kwietniu.
Według doniesień delegatów na spotkanie OPEC+, Arabia Saudyjska chce utrzymać produkcję ropy na stałym poziomie, podczas gdy Moskwa wskazuje, że wolałaby kontynuować podwyżkę dostaw surowca.
"Ceny ropy będą ulegać większej zmienności w najbliższych dniach. Rynek dostanie więcej informacji jak pracują amerykańskie rafinerie po przerwie wywołanej mroźną pogodą, a do tego zbliża się posiedzenie OPEC+" - wskazuje Warren Patterosn, szef strategii towarowej w ING Bank NV.
WTI na NYMEX w N.Jorku zniżkowała na zakończenie poprzedniej sesji o 2,1 proc.
Od początku 20201 r. WTI zyskała ok. 20 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych