pc/SKŻW Gdynia
Kpt. Wiesław Piotrzkowski nowym przewodniczącym Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej w Gdyni. Zastąpił na tym stanowisku kpt. Andrzeja Królikowskiego, który podczas nowej kadencji będzie pełnił funkcję zastępcy przewodniczącego stowarzyszenia. Wybory odbyły się w sobotę w Akademii Morskiej w Gdyni podczas Walnego Zgromadzenia Członków SKŻW.
Zastępcą przewodniczącego również mianowano kpt. Łukasza Lewkowicza. Kpt. Andrzej Kin został skarbnikiem, zaś kpt. Anna Wypych-Namiotko – sekretarzem. Oprócz wymienionych osób, wśród nowych władz SKŻW na lata 2017-2021 znajdują się także: kpt. Andrzej Karnat, kpt. Grzegorz Mazur, kpt. Wojciech Chamski, kpt. Marek Marzec, kpt. Leszek Górecki, kpt. Ryszard Lachowicz, kpt. Mirosław Łukawski oraz kpt. Stefan Wysocki.
Stowarzyszenie Kapitanów Żeglugi Wielkiej w Gdyni jest dobrowolnym zrzeszeniem oficerów pokładowych statków morskich posiadających dyplom kapitana żeglugi wielkiej i opiera swoją działalność na pracy społecznej członków.
Po wojnie, ze względów doktrynalnych, przez z górą trzydzieści lat nie było możliwe powołanie do życia organizacji skupiającej tylko kapitanów. Uważano, ze jest to organizacja elitarna i w zasadzie nie wiadomo, jakim celom miałaby służyć. Istniały przecież wszechobecne związki zawodowe reprezentujące między innymi interesy ludzi morza i to podobno, zdaniem ówczesnych decydentów, powinno wystarczyć.
Pierwszą inicjatywę w sprawie powołania elitarnej organizacji skupiającej wszystkich kapitanów podjęto w 1977 roku. Stowarzyszenie Kapitanów Żeglugi Wielkiej w Gdyni powstało w celu:
• Kultywowania i propagowania najlepszych tradycji polskiej bandery,
• Popularyzacji gospodarki morskiej,
• Opiniowania kierunków i metod kształcenia kadr morskich,
• Udziału w rozwiązywaniu problemów techniczno-eksploatacyjnych statków morskich w aspekcie bezpieczeństwa żeglugi i ochrony środowiska naturalnego,
• Wymiany doświadczeń między członkami oraz inicjowania doskonalenia kwalifikacji zawodowych,
• Występowania w obronie interesów zawodowych i dobrego imienia członków stowarzyszenia,
• Pomocy członkom stowarzyszenia w wypadkach losowych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych