MIiR przypomina o możliwości wsparcia projektów środowiskowych z Europejskiego Funduszu "Łącząc Europę" - CEF (Connecting Europe Facility). Wsparcie armatorów w zakresie modernizacji statków w celu spełnienia wymagań ochrony środowiska (w tym ograniczenia emisji) jest przewidziana w priorytecie "Autostrady Morskie" w Programie Wieloletnim CEF.
O dofinansowanie aplikować mogą podmioty polskie, również w ramach projektów międzynarodowych tzw. Multi - applicant Applications.
Informacje o obowiązującym konkursie znajdują się na stronie MIiR pod adresem:
http://www.mir.gov.pl/transport/cef/Strony/fundusz_laczacy_europe.aspx
Więcej informacji o programie CEF można znaleźć na stronach Agencji INEA:
http://inea.ec.europa.eu/en/cef/cef_transport/cef_transport.htm oraz
MIiR informuje, że kwestia wsparcia finansowego armatorów w związku z przyjęciem dyrektywy w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych jest jednym z przedmiotów prac Europejskiego Forum Zrównoważonej Żeglugi (ESSF). 4 grudnia 2014 r. w trakcie ostatniego posiedzenia ESSF przedstawiono raport podgrupy do spraw finansowania, który zawiera między innymi szczegółowe informacje na temat możliwości finansowania projektów środowiskowych. Raport dostępny jest na stronie Komisji Europejskiej pod adresem:
http://ec.europa.eu/transparency/regexpert/index.cfm?do=groupDetail.groupDetailDoc&id=17037&no=5
Polskim przedstawicielem w ESSF jest profesor Tadeusz Borkowski z Akademii Morskiej w Szczecinie, a jego zastępcą Paweł Banaś z Departamentu Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi MIiR. Za pośrednictwem Departamentu Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (adres e-mail: sekretariatdtm@mir.gov.pl, tel.: 22 630 16 39) do przedstawicieli Polski w ESSF można kierować wszelkie pytania dotyczące prac ESSF oraz opublikowanego raportu podgrupy do spraw finansowania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych