pc
Szef MSW Włoch Matteo Salvini zapowiedział w czwartek, że jeśli statek organizacji pozarządowej Lifeline , który zabrał na swój pokład ponad 200 migrantów, zawinie do włoskiego portu, jego załodze zostanie wytoczony proces. "Jednostkę skonfiskujemy" - dodał.
Kilka godzin wcześniej Salvini oświadczył, że statek nie zostanie wpuszczony do żadnego włoskiego portu, ponieważ łamie reguły obowiązujące na morzu i zabrał na swój pokład migrantów wbrew zaleceniom, jakie otrzymał od włoskiej i libijskiej Straży Przybrzeżnej. Liczba rozbitków, których wzięto na pokład, znacznie przekracza możliwości statku, co minister spraw wewnętrznych uznał za narażanie życia ludzi.
"Niech statek płynie do Holandii" - stwierdził szef MSW i wicepremier, gdy załoga poprosiła o wskazanie, na jaki port ma wziąć kurs.
Gdy zaś pojawiły się wątpliwości co do tego, pod jaką faktycznie banderą pływa ta jednostka, Salvini powiedział wieczorem w Terni w czasie wiecu przed niedzielnymi wyborami samorządowymi: statek Lifeline "nielegalnie posługuje się holenderską banderą, a zatem jest to statek-widmo".
"Statków- widm nie chcę we włoskich portach. Niech płyną gdzie indziej, niech płyną na Maltę , która jest bliżej. Jeśli przypłyną do Włoch, skonfiskujemy im statek, a załogę osądzimy za pomocnictwo w nielegalnej imigracji" - dodał minister, który zapowiada zaostrzenie polityki migracyjnej.
To drugi statek organizacji pozarządowej pełen migrantów, którego nie chcą przyjąć Włochy. Wcześniej zgody na zawinięcie do portu nie dostał statek innej organizacji z 629 rozbitkami zabranymi z łodzi i pontonów. Przyjęła go Hiszpania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych