pc/MGMiŻŚ
Drugi dzień rozmów przedstawicieli państw formatu 16+1 otworzyła Anna Moskwa, podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Dzisiejsze rozmowy koncentrowały się na zagadnieniach związanych z rozwojem biznesowej współpracy międzynarodowej, która jest dedykowana sektorom gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Anna Moskwa w swoim wystąpieniu mówiła o ożywieniu gospodarczym, jakie przeżywają polskie porty morskie. Podkreśliła, że są to podmioty nowoczesne, przyjazne klientom i szybko rozwijające się. Zauważyła, że te argumenty z całą pewnością uprawniają Polskę do prowadzenia Sekretariatu Koordynującego ds. Morskich, w formacie 16+1.
„Nie było lepszego czasu dla gospodarki morskiej niż teraz. Mamy erę gospodarki morskiej. Przejawia się ona w odtworzeniu przemysłu stoczniowego. Przykładem są liczne działania podjęte przez MGMiŻŚ, tj. położenie stępki pod budowę promu dla PŻB, czy podjęcie prac w ramach „Programu Batory”. – powiedziała minister Anna Moskwa.
Pani minister podkreśliła, że ważną częścią pracy sekretariatu i jednocześnie wielkim wyzwaniem jest przywrócenie żeglowności polskich rzek, jako infrastruktury dostępowej do portów morskich.
W trakcie wydarzenia przedstawiciele strony chińskiej zadeklarowali zainteresowanie obszarem żeglugi śródlądowej. Obie strony wyraziły chęć wypracowania płaszczyzny współpracy nad tymi zagadnieniami, w ramach pracy Sekretariatu.
W trakcie spotkania odbywały się panele dyskusyjne oraz spotkania, tak bilateralne, jak i wielostronne pomiędzy przedstawicielami strony rządowej i biznesu Europy Środkowo-Wschodniej i Chin. To dwudniowe wydarzenie było najlepszą okazją do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk, jak również omówienia koncepcji wspólnej pracy w ramach Sekretariatu ds. Morskich.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych