pc/MGMiŻŚ
Drugi dzień rozmów przedstawicieli państw formatu 16+1 otworzyła Anna Moskwa, podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Dzisiejsze rozmowy koncentrowały się na zagadnieniach związanych z rozwojem biznesowej współpracy międzynarodowej, która jest dedykowana sektorom gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Anna Moskwa w swoim wystąpieniu mówiła o ożywieniu gospodarczym, jakie przeżywają polskie porty morskie. Podkreśliła, że są to podmioty nowoczesne, przyjazne klientom i szybko rozwijające się. Zauważyła, że te argumenty z całą pewnością uprawniają Polskę do prowadzenia Sekretariatu Koordynującego ds. Morskich, w formacie 16+1.
„Nie było lepszego czasu dla gospodarki morskiej niż teraz. Mamy erę gospodarki morskiej. Przejawia się ona w odtworzeniu przemysłu stoczniowego. Przykładem są liczne działania podjęte przez MGMiŻŚ, tj. położenie stępki pod budowę promu dla PŻB, czy podjęcie prac w ramach „Programu Batory”. – powiedziała minister Anna Moskwa.
Pani minister podkreśliła, że ważną częścią pracy sekretariatu i jednocześnie wielkim wyzwaniem jest przywrócenie żeglowności polskich rzek, jako infrastruktury dostępowej do portów morskich.
W trakcie wydarzenia przedstawiciele strony chińskiej zadeklarowali zainteresowanie obszarem żeglugi śródlądowej. Obie strony wyraziły chęć wypracowania płaszczyzny współpracy nad tymi zagadnieniami, w ramach pracy Sekretariatu.
W trakcie spotkania odbywały się panele dyskusyjne oraz spotkania, tak bilateralne, jak i wielostronne pomiędzy przedstawicielami strony rządowej i biznesu Europy Środkowo-Wschodniej i Chin. To dwudniowe wydarzenie było najlepszą okazją do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk, jak również omówienia koncepcji wspólnej pracy w ramach Sekretariatu ds. Morskich.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)