oprac. MN
Podczas zbliżającego się Forum Gazowego w Petersburgu Gazprom i jego europejscy partnerzy mają omówić nowy model finansowania kontrowersyjnego projektu Nord Stream 2. O sprawie poinformował prezes Gazpromu Aleksiej Miller.
Gazprom oraz Engie, OMV, Shell, Uniper i BASF/Wintershall chciały utworzyć konsorcjum o nazwie Nord Stream 2, w którym Rosjanie mieliby zachować 50 procent akcji, a Europejczycy po 10 procent. Ten ruch zablokowały jednak zastrzeżenia polskiego Urzędu Ochrony Konsumenta i Klienta (UOKiK), który ocenił, że tego rodzaju koncentracja mogłaby zagrozić konkurencji na rynku w Polsce.
W odpowiedzi na stanowisko UOKiK partnerzy projektu wycofali się z planów wejścia do konsorcjum. Gazprom pozostaje na razie jedynym udziałowcem Nord Stream 2. Strony szukają nowego rozwiązania. Przekonują, że projekt zostanie zrealizowany do końca 2019 roku, zgodnie z pierwotnymi założeniami.
Zakłada on budowę magistrali z Rosji do Niemiec o przepustowości 55 mld m3 rocznie, która biegłaby po szlaku istniejącego gazociągu Nord Stream. Pozwoliłaby na zwiększenie dostaw rosyjskiego gazu do Niemiec, a za ich pośrednictwem do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Krytycy inwestycji przekonują, że w ten sposób zagroziłaby rozwojowi rynku, konkurencji i alternatywnym projektom w regionie. Mogłaby także zaszkodzić przychodom Ukrainy i Słowacji, które czerpią istotne zyski z przesyłu rosyjskiego gazu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych