pc
Za 218,1 mln zł brutto firma Mota - Engil Central Europe SA chce zbudować ponad siedmiokilometrowy odcinek obwodnicy Łomży (Podlaskie), która jest elementem trasy S61 Via Baltica. GDDKiA uznało w poniedziałek tę ofertę za najkorzystniejszą w przetargu.
Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował, że inwestycja - budowa S61 od węzła Łomża Południe (z węzłem) do węzła Łomża Zachód (bez węzła) obejmuje również przebudowę 9 km drogi krajowej nr 63.
W przetargu startowało 8 oferentów. Mota - Engil Central Europe SA zaproponowała najtańszą cenę i spełniła wszystkie przetargowe kryteria. "Trzy oferty zostały odrzucone" - poinformował Malinowski. Jest wśród nich najtańsza cenowo, którą złożyło konsorcjum Rubau Polska sp z o.o. i Construcciones Rubau SA (ponad 210,5 mln zł).
W najbliższym czasie GDDKiA planuje podpisanie umów na dwa odcinki S61: Kolno-Stawiski oraz Stawiski-Szczuczyn. Pozostałe przetargi na inne odcinki S61 są w trakcie, we wszystkich były już otwarte przetargowe oferty - poinformował Malinowski.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych