pc
Otwarty we wtorek most na zajęty przez Rosję Krym posłuży okupantom do wycofywania swoich wojsk z półwyspu – oświadczył prezydent Ukrainy Petro Poroszenko, który ocenił, że jest to kolejna „marna próba” legitymizacji aneksji.
„Ten most z pewnością przyda się okupantom, gdy będą w pośpiechu opuszczali nasz Krym” – napisał na Facebooku ukraiński przywódca.
Poroszenko dodał, że Rosja płaci i nadal będzie płaciła na arenie międzynarodowej wysoką cenę za zajęcie Krymu. „Szkoda tylko, że rosyjskie władze starają się wciągnąć w swoje awantury infrastrukturalne niektórych przedstawicieli biznesu europejskiego” – podkreślił.
Działająca na terytorium Ukrainy prokuratura Autonomicznej Republiki Krymu poinformowała wcześniej, że prowadzi dochodzenie w sprawie naruszenia norm ekologicznych przy budowie mostu oraz bada zaangażowanie w tym projekcie firm z Unii Europejskiej.
„Sprawdzamy cały szereg europejskich firm pod kątem dostaw sprzętu na nielegalną budowę mostu na czasowo okupowanym terytorium Autonomicznej Republiki Krymu” – przekazała prokuratura, nie wymieniając nazw tych firm, ani krajów, z których pochodzą.
Minister spraw zagranicznych Ukrainy Pawło Klimkin ocenił, że most, prowadzący z terytorium Rosji na Krym, jest „drogą donikąd”.
„Tak naprawdę most przez Cieśninę Kerczeńską jest mostem między okupowanym Krymem, gdzie ludzie są zastraszani i znikają, a Rosją, gdzie ludzie są zastraszani i znikają, oraz Rosją, w której jednego dnia za udział w pokojowym proteście można aresztować 1600 osób. Obydwa końce tego mostu są drogą donikąd” – napisał na Twitterze.
Most, który prowadzi z rosyjskiego Kraju Krasnodarskiego na Krym, uroczyście otworzył we wtorek prezydent Rosji Władimir Putin. Samochodowa część przeprawy będzie czynna od 16 maja.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych