PMK
Protestujący pracownicy Lotosu Kolej zorganizują manifestację pod pomnikiem Poległych Stoczniowców w Gdańsku, jeśli do środy nie zostaną przyjęte ich postulaty.
Strajkujący chcą odwołania wiceprezesa i przywrócenia jednego z dyrektorów. Protestujący utworzyli swoją reprezentację pod nazwą Zespół Inicjatywy Pracowników.
Bezpośrednim powodem protestu było wręczenie dwa tygodnie temu jednemu z dyrektorów zwolnienia z pracy - powiedział PAP jeden z organizatorów protestu, Stanisław Miotk. "Ciśnienie pracownikom podniósł też komunikat sprzed kilku dni, że spółka nie wejdzie na giełdę" - dodał wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Grupy Lotos, Grzegorz Szade.
"Oczekujemy na stanowisko właściciela firmy dotyczące odwołania Pawła Makurata z funkcji wiceprezesa spółki oraz przywołania do pracy dyrektora operacyjnego Lotos Kolej, Mirosława Łosińskiego" - powiedział Wojciech Łoński, członek Zespołu Inicjatywy Pracowników.
Miotk powiedział, że w sprawie sytuacji w spółce wcześniej pracownicy spotkali się z posłem Januszem Śniadkiem (lider PiS na Pomorzu - PAP) oraz posłanką PiS Dorotą Arciszewską-Mielewczyk. W ub. tygodniu pracownicy wysłali pismo do premier Beaty Szydło, prezesa PiS, Jarosława Kaczyńskiego oraz prezesa Grupy Lotos, Marcina Jastrzębskiego. Pod żądaniem o odwołanie Makurata podpisało się 702 pracowników (w Lotos Kolej pracuje 1026 osób).
Lotos Kolej należy do Grupy Lotos; od 2012 roku jest wiceliderem na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Firma podaje, że w 2016 r. przewiozła ok. 12,7 mln ton produktów, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z rokiem 2015. Ma oddziały w Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Zduńskiej Woli, Jaśle i Wrocławiu.
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”