pc/miir.gov.pl
To właśnie Polska była pierwszym celem podróży nowego koordynatora korytarza TEN-T „Bałtyk-Adriatyk”. Anne Jensen objęła stanowisko w tym roku.
Anne Jensen spotkała się w Polsce z Jerzym Kwiecińskim, ministrem inwestycji i rozwoju. Była to okazja do bliższego poznania inwestycji transportowych, które są obecnie realizowane w Polsce w ciągu korytarza TEN-T „Bałtyk-Adriatyk”. Strony wymieniły również poglądy na temat planów jego rozwoju na przyszłość.
Nowa koordynator z uznaniem przyjęła postępy Polski w dostosowywaniu infrastruktury transportowej do standardów transeuropejskiej sieci transportowej. A. Jensen ze zrozumieniem odniosła się także do postulatu zwiększenia zaangażowania środków europejskich z Instrumentu CEF w realizację inwestycji drogowych na szlakach objętych korytarzem.
Obecnie w Polsce realizowanych jest blisko 80 inwestycji kolejowych, drogowych i morskich na szlakach komunikacyjnych tworzących korytarz transportowy „Bałtyk-Adriatyk” ze wsparciem środków europejskich z Instrumentu „Łącząc Europę” oraz Programu Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Ich łączna wartość przekracza 53 mld zł, a dofinansowanie UE sięga 35 mld zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych