jk
Jest to całkiem realna perspektywa. Zdaniem jednego z ekspertów ds. energetyki, odłączenie się Katalonii od Hiszpanii przyniesie korzyści gazoportowi w Świnoujściu.
Według planów Komisji Europejskiej gaz z Katalonii ma być dostarczany do klientów w całej Europie i miałby się stać tzw. Bramą Południową. A Polska chce być częścią tzw. Bramy Północnej, przez którą będzie mogła odbierać gaz z norweskiego szelfu. Koncepcja Bramy Północnej zakłada import gazu za pośrednictwem terminalu LNG w Świnoujściu i Korytarza Norweskiego, z opcjonalną działalnością pływającego terminalu w Zatoce Gdańskiej.
W ramach Bramy Południowej priorytetowe znaczenie ma powstanie gazociągu MidCat (zbitek nazw regionów, francuskiego: Midi oraz hiszpańskiego: Katalonia), który podwoiłby możliwości przesyłowe z Hiszpanii w głąb kontynentu. Po secesji katalońska inwestycja mogłaby nie dojść do skutku. „Jeżeli nie będzie działać Brama Południowa, to oczy tych, którym zależy na dywersyfikacji zwrócą się ku północy i w tym całym nieszczęściu jest to jakiś plus dla Polski, która staje się atrakcyjniejsza, bo Europa będzie miała mniejszy wybór”– komentuje redaktor naczelny portalu Biznesalert.pl, Wojciech Jakóbik
Wojciech Jakóbik uważa, że „z polskiego punktu widzenia ewentualne wykluczenie możliwości reeksportu Hiszpanii może oznaczać potencjalnie mniejszą konkurencję dla dostaw LNG ze Świnoujścia. Byłby to także kolejny argument za budową własnej infrastruktury jak terminal im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, czy gazociąg Baltic Pipe realizowane w ramach projektu Bramy Północnej” - czytamy w Biznesalert.pl.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych