ew
Gospodarka morska w wykonaniu rządu PiS to jedynie obietnice, zapowiedzi i prężenie muskułów – ocenił w czwartek w Szczecinie szef PO Grzegorz Schetyna.
Szef PO spotkał się dziennikarzami po posiedzeniu Gabinetu Cieni, który podsumował rządy PiS w obszarze gospodarki morskiej.
"To wszystko, co zdarzyło się przez 2,5 roku w porcie szczecińskim, w całej gospodarce morskiej, we wszystkich portach Wybrzeża to klasyczna polityka PiS w pigułce" – ocenił Schetyna. "Były obietnice, zapowiedzi szumne, było prężenie muskułów. Okazało się, że to jest typowy, klasyczny +TKM+" - podkreślił szef Platformy.
"I to widzimy wszędzie, w każdej sytuacji, w każdej odsłonie, w każdej spółce, w każdym PGZ, który zajmuje się dziś gospodarką morską. Dziś gospodarką morską i stoczniami zajmują się wojskowi z MON i Polska Grupa Zbrojeniowa" – podkreślił Schetyna.
Poseł PO Arkadiusz Marchewka zauważył, że prawie rok temu premier Mateusz Morawiecki "wraz z całą świtą polityków PiS próbował odtrąbić sukces", mówiąc o tym, że rozpoczyna budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
"Widać jak premier Morawiecki stuka młotkiem w tę blaszkę, która położona jest na stępce" – mówił Marchewka, pokazując zdjęcie z uroczystości. "Byliśmy tam wczoraj, po roku nie zmieniło się tam kompletnie nic. Na pochylni hula wiatr, nie słychać stuku młotów, nie widać pracujących stoczniowców. Nie dzieje się tam kompletnie nic poza tym, że miejsce w które stukał młotkiem premier Morawiecki stało się kawałkiem zardzewiałej blachy" – zauważył poseł.
"To, co PiS zrobił w ostatnich latach rządzenia w gospodarce morskiej w pełni uzasadnia hasło cała wstecz" – powiedział podczas posiedzenia Gabinetu Cieniu poseł PO Tadeusz Aziewicz. "Rząd właściwie wrócił do idei z XX w., idei etatyzmu i wyraźnie widać inspiracje dziedzictwem PRL, Polską resortową. Widać tu wyraźnie dominację celów politycznych nad celami gospodarczymi" – dodał Aziewicz.
"Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk zapowiadał skokową zmianę, rozbudzając społeczną nadzieję w oparciu o tzw. ustawę stoczniową. Ta uchwalona ustawa nie weszła w życie, ponieważ Komisja Europejska wszczęła dochodzenie w kontekście środka pomocowego w oparciu, o który minister Gróbarczyk budził największe nadzieje" – podkreślał Aziewicz.
Posłowie PO odwiedzili w czwartek Pomorze Zachodnie. Obok posiedzenia Gabinetu Cieni zaplanowano także spotkania polityków z mieszkańcami województwa. Politycy PO po południu mają być w każdym powiecie Pomorza Zachodniego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych