pc
Rząd zajmie się we wtorek projektem ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej, zakładającym reorganizację terenowej administracji żeglugi śródlądowej. Przepisy mają wzmocnić urzędy żeglugi śródlądowej.
Projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej opracowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Celem projektowanej ustawy jest reorganizacja terenowej administracji żeglugi śródlądowej. Nowe przepisy mają wzmocnić urzędy żeglugi śródlądowej i przystosować je do wykonywania nowych zadań przy zapewnieniu dostępu do świadczonych usług publicznych przez urzędy.
Projekt zakłada przekształcenie pięciu urzędów żeglugi śródlądowej w delegatury urzędów żeglugi śródlądowej, a także przeniesienie obsługi finansowo-księgowej urzędów żeglugi śródlądowej z głównego księgowego urzędu obsługującego ministra właściwego ds. żeglugi śródlądowej do urzędów żeglugi śródlądowej.
W projekcie zawarto zmiany polegające m.in. na przekazaniu dyrektorom urzędów żeglugi śródlądowej kompetencji do upoważniania Wód Polskich do wykonywania praw właścicielskich na śródlądowych drogach wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym w celu realizacji inwestycji z zakresu ochrony przed powodzią.
Dyrektorzy urzędów będą także mogli zawierać z Wodami Polskimi porozumienia dot. realizacji inwestycji, a także porozumienia z jednostkami samorządu terytorialnego dot. wysokości kosztów inwestycji i kosztów utrzymania wód ponoszonych przez samorządy, w ramach prowadzonych inwestycji na drogach wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa.
Z informacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wynika, że ustawa Prawo wodne przewiduje nałożenie wielu nowych obowiązków na dyrektorów urzędów żeglugi śródlądowej, m.in. w zakresie utrzymania śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym w stanie zapewniającym bezpieczną żeglugę, ws. realizacji inwestycji w zakresie budowy, przebudowy i modernizacji śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, a także opiniowania i uzgadniania dokumentów planistycznych i inwestycyjnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law