ew
Ropa naftowa w USA tanieje. Na rynkach może być mniej surowca z Iranu, ale raczej go nie zabraknie, bo Arabia Saudyjska i Rosja zwiększają swoje dostawy ropy - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na październik na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 69,60 USD, po zniżce o 20 centów.
Brent w dostawach na listopad na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 77,40 USD za baryłkę, po spadku notowań o 24 centy.
Na Międzynarodowej Giełdzie Energii w Szanghaju ropa straciła 0,8 proc. do 519,7 juanów za baryłkę.
W listopadzie wejdą w życie restrykcje USA na irańską ropę. Już teraz eksport irańskiej ropy spadł do najniższego poziomu od marca 2016 r. Wynosił on w sierpniu 2,1 mln baryłek dziennie.
Tymczasem Rosja utrzymuje bardzo wysokie poziomy pompowania swojego surowca, a Arabia Saudyjska w sierpniu produkowała ponad 10,42 mln baryłek ropy dziennie.
"Ropa zyskiwała z powodu różnych raportów, które wskazywały, że eksport irańskiej ropy spada szybciej niż się spodziewano" - mówi Mikiko Tate, starszy analityk Sumitomo Corporation Global Research Co. w Tokio.
"Jednak pomimo spadku dostaw ropy z Iranu, Arabia Saudyjska i inne kraje OPEC prawdopodobnie jeszcze zwiększą dostawy do poziomów, które pozwolą na utrzymanie notowań ropy Brent w granicach 70-80 USD za baryłkę.
Tymczasem w USA przybywa nowych wiertni ropy - w ub. tygodniu ich liczba wzrosła o 2 - do 862 - wynika z danych firmy Baker Hughes.
Inwestorzy śledzą doniesienia o tropikalnej burzy, która rozwija się w Zatoce Meksykańskiej, ale prawdopodobnie nie zagrozi ona produkcji ropy w tym rejonie. Tak ocenia Rob Miller, meteorolog z AccuWeather Inc.
W sierpniu ropa zdrożała o ponad 4 proc. w reakcji na obawy związane z możliwymi niższymi dostawami ropy, bo od listopada wejdą amerykańskie sankcje na dostawy ropy z Iranu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych