pc
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chciałoby w przyszłym roku zakończyć prace nad zapewnieniem finansowania dla stopnia wodnego na Wiśle w Siarzewie poniżej Włocławka - poinformował PAP wiceminister w resorcie Jerzy Materna.
Budowa stopnia wodnego w Siarzewie jest jednym z elementów, które mają przywrócić żeglugę towarową na Wiśle. Polska zobowiązała się doprowadzić główne szlaki wodne do IV klasy żeglowności, umożliwiającej żeglugę statkom i barkom o zanurzeniu do 260 cm przez 240 dni w roku. Szacunkowe koszty związanych z tym inwestycji na głównych polskich rzekach przewidziano to ok. 70 mld zł.
Jedną ze spółek zainteresowanych budową jest Energa. Spółka przed rokiem informowała, że szacowany koszt nowego stopnia z elektrownią wodną o mocy ok. 80 MW, wraz z towarzyszącą infrastrukturą, ma wynieść 3,5 mld zł.
"Chcemy w przyszłym roku zmontować finansowanie, tak aby można było zbudować stopień wodny w Siarzewie. Chcemy, żeby wzięły w tym udział też państwowe spółki. Energa jest zainteresowana, chcemy także szukać innych, tak żeby zabezpieczyć finansowanie" - powiedział Materna.
Wiceminister dodał, że resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej zgłosił już do resortu rozwoju propozycję, aby budowa nowego stopnia na Wiśle mogła być współfinansowana ze środków pochodzących z Planu Junckera.
Grupa Energa to jedna z czterech największych krajowych spółek energetycznych i jeden z trzech największych dostawców energii elektrycznej w Polsce. Posiada 62 obiekty wytwórcze w tym 46 elektrowni wodnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych