pc
Niektórzy przedsiębiorcy do 31 stycznia muszą złożyć w ZUS informację o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe za rok 2017, czyli formularz ZUS IWA.
Są to informacje o danych za 2017 r., które będą podstawą ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe. W dokumencie ZUS IWA powinna znaleźć się informacja o rodzaju działalności gospodarczej, liczbie wypadków przy pracy zgłoszonych w ubiegłym roku oraz dane dotyczące przekroczenia najwyższych dopuszczalnych norm czynników szkodliwych dla zdrowia w miejscu pracy. Od tych danych zależy wysokość składki na ubezpieczenie wypadkowe, którą przedsiębiorca będzie opłacał od kwietnia 2018 r. do marca 2019 r. Im więcej w firmie wypadków i czynników szkodliwych dla zdrowia, tym wyższa składka.
Składka ta jest w całości finansowana przez pracodawcę, a środki z niej przeznaczane są na wypłatę świadczeń poszkodowanym.
Obowiązek przesyłania formularzy ZUS IWA dotyczy jedynie tych firm które były zgłoszone nieprzerwanie w ZUS jako płatnicy składek na ubezpieczenie wypadkowe od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. i co najmniej jeden dzień w styczniu 2018 r., zgłaszały do ubezpieczenia wypadkowego w 2017 r. co najmniej 10 ubezpieczonych oraz były wpisane do rejestru REGON w dniu 31 grudnia 2017 r. Dla pozostałych składka na ubezpieczenie wypadkowe jest stała i do końca marca tego roku wynosi 1,8%.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad składania i wypełniania formularzy ZUS IWA oraz ustalaniu składki na ubezpieczenie wypadkowe można uzyskać na stronie internetowej www.zus.pl, pod numerem telefonu 22 560 1600, a także w każdej placówce Zakładu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych