ew
Polska powinna w większym stopniu wykorzystywać fundusze unijne na badania i rozwój - powiedział prezydent Andrzej Duda. Słyszymy, że przy konstruowaniu nowego budżetu UE mniejsze pieniądze będą oferowane na politykę spójności, a większe na badania i rozwój - wskazał.
"Tak, jak zmienia się również podejście Europy - mówię tutaj o Unii Europejskiej - do nas, do sytuacji europejskiej, do priorytetów także - słyszymy teraz, że przy konstruowaniu nowych ram finansowych, nowego budżetu Unii Europejskiej, nowych założeń budżetowych, mniejsze pieniądze będą oferowane na politykę spójności, a większe będą za to kierowane na badania i rozwój" - powiedział prezydent we wtorek podczas wydarzenia "Startupy w Pałacu - Kooperacja".
"Wykorzystajmy zatem te środki, które będą szły na badania i rozwój, po to, żeby (...) te badania rzeczywiście realizować. W miarę możliwości realizując je w Polsce i tutaj właśnie zostawiając te pieniądze" - postulował.
Jak dodał, "przez lata mówiło nam się +świetnie, Unia nam daje pieniądze+". "Ale co z tego, jeżeli z jednego euro 98 centów wędruje z powrotem za granicę. Może dzięki temu, co do tej pory udało nam się osiągnąć, przynajmniej połowę tego euro, które będzie do nas przychodziło w ramach badań i rozwoju, pozostawimy w kraju. A to będzie oznaczało już na pewno wielki sukces" - podkreślił Duda.
Przyznał, że "możemy oczywiście żałować, że nie ma większych pieniędzy na politykę spójności".
"Pewnie chcielibyśmy dalej ją realizować, mieć jeszcze więcej pieniędzy na to, żeby zbudować więcej dróg ekspresowych, ale także zbudować więcej laboratoriów i innych elementów, które powodują, że zbliżamy się do wysoko rozwiniętych, czy bardzo wysoko rozwiniętych krajów Europy Zachodniej" - wskazał Andrzej Duda.
Prezydent przekazał, że w Pałacu Prezydenckim spotkali się we wtorek 70 przedstawiciele startupów, a także 30 reprezentantów wielkich firm.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych