pc
Należy stworzyć warunki i odpowiednią infrastrukturę do tego, aby zaopatrzenie w ropę i gaz odbywało się z wielu różnych źródeł; dąży do tego wiele krajów Europy - powiedział w piątek prezydent Węgier Janos Ader po spotkaniu z prezydentem Andrzejem Dudą.
Jak poinformował, jednym z tematów poruszanych na spotkaniu był rozwój infrastruktury w regionie Europy Środkowej.
Przypomniał, że m.in. Polska i Węgry dążą do utworzenia "dwóch dużych korytarzy komunikacyjnych", które połączyłyby Europę Środkową z krajami na południu kontynentu. Jednym z nich - jak mówił - jest budowa trasy Via Carpatia. "Wymieniamy się poglądami, kto jakie postępy osiąga w budowie, kto jakie zobowiązania podejmuje" - zapewnił Ader. Poinformował, że odcinek między Miszkolcem a granicą ze Słowacją będzie gotowy na początku 2022 roku.
Ader przekazał, że w rozmowie z polskim prezydentem został też poruszony temat bezpieczeństwa energetycznego. "Wiele krajów Europy dąży do tego, aby zaopatrzenie w gaz, ropę, obywało się z wielu różnych źródeł; należy stworzyć do tego warunki i odpowiednią infrastrukturę; chodzi o budową m.in konektorów" - podkreślił. Powiedział, że chciałby, by w Chorwacji powstał terminal LNG podobny do tego, który już funkcjonuje w Świnoujściu. Ocenił, że przyczynia się on do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Ader dodał, że rozmawiano też o możliwości stworzenia wspólnego funduszu, który pomógłby realizować interesy krajów Trójmorza.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych