pc
Grupa LOTOS uzyskała poparcie premiera Sauliusa Skvernelisa dla zwiększenia swojej aktywności biznesowej na Litwie. Podczas wizyty polskiej delegacji w Wilnie jednym z istotnych tematów, poruszonych przez premiera Mateusza Morawieckiego i Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego, była współpraca bilateralna w dziedzinie energetyki, w tym także w obszarze możliwości poszukiwań i wydobycia ropy naftowej ze złóż leżących na litewskich wodach terytorialnych.
Informacja ta jest szczególnie istotna patrząc przez pryzmat interesów Grupy LOTOS, która jest obecna na Litwie w segmencie poszukiwawczo – wydobywczym od 2000 r., poprzez AB LOTOS Geonafta, obecnie spółkę córkę LOTOS Upstream. Koncern od początku intensywnie inwestował w rozwój potencjału lądowego złóż. Obecnie Grupa AB LOTOS Geonafta prowadzi wydobycie ropy ze złóż lądowych, których potencjał, wraz z upływem lat, został mocno ograniczony.
– Z wielkim zadowoleniem przyjmujemy informację o powodzeniu rozmów Premiera Mateusza Morawieckiego i Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego na Litwie. Jesteśmy przekonani, iż dzięki naszemu doświadczeniu w obszarze poszukiwania i wydobycia węglowodorów, zwiększymy portfel swoich aktywów oraz wzmocnimy naszą obecność na rynku litewskim, co w konsekwencji pogłębi współpracę pomiędzy naszymi państwami – mówi Marcin Jastrzębski, prezes zarządu Grupy LOTOS S.A.
LOTOS dostrzega potencjał zasobowy Litwy w obszarze morskim i planuje zintensyfikowanie swojej działalności w sektorze upstream. Co istotne, w opinii litewskich komentatorów, prowadzenie badań na Morzu Bałtyckim jest konieczne, a samo państwo nie byłoby w stanie tego zrobić. Grupa LOTOS jest przekonana, iż zagospodarowanie prospektów morskich znacznie poprawi bezpieczeństwo energetyczne Litwy.
LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.
LOTOS to także sieć blisko 500 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Dzierży też pozycję drugiego spedytora kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych