Stan prac nad projektem ustawy o pracy na statkach morskich, kwestie umów bilateralnych dotyczących unikania podwójnego opodatkowania, a także zagadnienia związane z interpretacją przepisów skarbowych w kontekście świadczenia usług związanych z ochroną środowiska oraz utrzymaniem akwenów portowych i torów podejściowych, to główne tematy poruszane podczas posiedzenia Zespołu Trójstronnego do Spraw Żeglugi i Rybołówstwa Morskiego (11 lutego 2015 r.).
Ponadto zostały omówione sprawy przestrzegania przez Polskę konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz archiwizacji dokumentów potwierdzających zatrudnienie marynarzy w kontekście polskiego prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem nabywania praw marynarzy do emerytur pomostowych.
W debacie, której przewodziła współprzewodnicząca zespołu wiceminister Dorota Pyć, uczestniczyli przedstawiciele strony rządowej: Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Janusz Cichoń, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Kazimierz Plocke oraz Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej Marek Bucior. Stronę pracowników i pracodawców reprezentowali współprzewodniczący zespołu: Przewodniczący Federacji Morskiej Marynarzy i Rybaków Jacek Dubiński oraz Prezes Związku Armatorów Polskich Paweł Szynkaruk.
Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich Cezary Łuczywek przedstawił zakres działań komisji w aspekcie badania przyczyn katastrof morskich z udziałem obywateli RP. Zaprezentował także plan prac związanych z badaniem katastrofy statku m/v Cemfjord, który w styczniu 2015 r. zatonął u wybrzeży Szkocji.
Uczestnicy spotkania uczcili minutą ciszy polskich marynarzy ze statku m/v Cemfjord.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych