Po wielu latach starań i uzgodnień w poniedziałek podpisano polsko-niemiecką umowę o wspólnej poprawie sytuacji na drogach wodnych na pograniczu. Chodzi przede wszystkim o zapewnienie skutecznej pracy lodołamaczy na Odrze i ochronę przeciwpowodziową, a przy okazji poprawę warunków dla żeglugi śródlądowej.
Prace służące poprawie sytuacji na drogach wodnych mają być prowadzone do 2028 r. To nie tylko regulacja Odry, ale też pogłębienie jeziora Dąbie. Przed rokiem koszt inwestycji szacowano na ok. 670 mln zł. Planowano też, że zostaną dofinansowane 460 mln zł z funduszy europejskich z perspektywy finansowej na lata 2014-2020.
Przypomnijmy, że uchwałę w sprawie udzielenia zgody na podpisanie umowy z Niemcami polski rząd podjął już w czerwcu ub. roku. Wojewoda zachodniopomorski Marek Tałasiewicz wyraził wówczas nadzieję, że międzyrządowy dokument zostanie podpisany w Szczecinie. Stało się inaczej.
Umowę podpisano w poniedziałek (27 bm.) w Warszawie. Okazją były polsko-niemieckie konsultacje międzyrządowe. W obecności premier Ewy Kopacz i kanclerz Angeli Merkel swoje podpisy pod umową złożyli minister środowiska RP Maciej Grabowski oraz minister transportu RFN Alexander Dobrindt.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych