ew
Nagrody gospodarcze w siedmiu kategoriach przyznano podczas trwającego od poniedziałku w Gdyni dwudniowego Forum Wizja Rozwoju.
Główną nagrodę w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu otrzymała firma Energa S.A. W tej samej kategorii wyróżnienie specjalne, przyznane przez organizatora wydarzenia, Fundacji Vizja Rozwoju, dostał Zakład Farmaceutyczny Adamed Pharma S.A. Nagrodę w kategorii badania, rozwój i transfer nowoczesnych technologii otrzymała firma Astronika sp. z o.o., a w kategorii elektromobilność - Enspirion sp. z o.o.
Nagroda w kategorii e-gospodarka trafiła do spółki Fibrain sp. z o.o., w kategorii start-up przyznano dwie równorzędne nagrody, które otrzymały firmy Findair sp. z o.o. oraz Sky Tronic sp. z o.o., natomiast w kategorii zarządzanie nagrodę dostała spółka Euro-Eko sp. z o.o. Nagrodę główną za innowacyjność zdobyła firma DGT sp. z o.o.
Podczas Forum, jak poinformowano w komunikacie prasowym, zawarto także umowę między spółką Przewozy Regionalne, a Klastrem Luxtorpeda 2.0. "Klaster skupia największe przedsiębiorstwa branży transportu kolejowego w Polsce. Jego członkowie będą sobie wzajemnie pomagać - udzielać sobie pomocy legislacyjnej i organizacyjnej, tworzyć wspólne rozwiązania biznesowe. Zadaniami klastra są: wsparcie innowacji przy zamówieniach publicznych, budowa i modernizacja taboru czy prace nad wspólnym biletem" - głosi komunikat.
Na drugi dzień Forum Wizja Rozwoju w Gdyni zaplanowano obszerny blok poświęcony tematowi srebrnej gospodarki, w czasie którego omówione zostaną zagadnienia związane z polityką senioralną oraz bloki elektromobilność, energetyka, start-up, gospodarka morska, automatyzacja i robotyzacja, transport i logistyka oraz społeczna odpowiedzialność biznesu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych