jk
Rada Bezpieczeństwa ONZ zakazała państwom wpuszczania do swoich portów czterech statków, które w przeszłości transportowały zakazane towary z lub do Korei Północnej wbrew międzynarodowym sankcjom - poinformował w poniedziałek szef grupy ekspertów ONZ.
Hugh Griffiths, przewodniczący panelu eksperckiego monitorującego wdrażanie sankcji ONZ wobec Pjongjangu, ogłosił zakaz podczas spotkania przedstawicieli państw członkowskich ONZ; udział w spotkaniu wziął także dyplomata północnokoreański.
"Po raz pierwszy w historii ONZ" komisja Rady Bezpieczeństwa ONZ odpowiedzialna za nadzór nad egzekwowaniem sankcji wobec Korei Płn. zakazała statkom zawijania do wszystkich portów na świecie - podkreślił Griffiths.
Cztery objęte zakazem jednostki to frachtowce "Petrel 8", "Hao Fan 6", "Tong San 2" i "Jie Shun" - dodał.
Według międzynarodowej bazy danych MarineTraffic, która śledzi m.in. ruch statków, "Petrel 8" jest zarejestrowany na Komorach, "Hao Fan 6" w karaibskim państewku Saint Kitts i Nevis, a "Tong San 2" w Korei Płn. Nie jest znana bandera, pod którą pływa "Jie Shun", ale według MarineTraffic 3 października statek ten znajdował się na wodach zatoki Pohaj, u wybrzeży Chin.
Wszystkie cztery statki trafiły na czarną listę 5 października za "transportowanie niedozwolonych towarów" - powiedział Griffiths.
Jak podkreślił, było to szybkie działanie od ogłoszenia sankcji wobec Korei Północnej, co miało miejsce 6 sierpnia - po pierwszych udanych próbach Pjongjangu z międzykontynentalnymi rakietami balistycznymi, zdolnymi dosięgnąć terytorium USA. Kolejne sankcje RB ONZ przyjęła jednogłośnie niewiele ponad miesiąc później, w reakcji na szóstą i najpotężniejszą dotąd próbę atomową Pjongjangu./
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych