Sposób przeprowadzania oceny stanu technicznego statku zmieniającego przynależność z obcej na polską oraz wymagane warunki wpisania statku do polskiego rejestru okrętowego, a także normy wyposażenia statków o polskiej przynależności m.in. w środki ratunkowe, urządzenia nawigacyjne i radiowe oraz sprzęt pożarniczy to najważniejsze regulacje zawarte w opublikowanych 13 stycznia 2015 r. dwóch rozporządzeniach Ministra Infrastruktury i Rozwoju.
Rozporządzenia dotyczą:
- szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz. U. 2015 r. poz. 48),
- oceny stanu technicznego statku przed wpisaniem do polskiego rejestru okrętowego (Dz. U. 2015 r. poz. 51).
Do rozporządzenia MIiR w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie wprowadzono także przepisy dotyczące rozkładów i instrukcji alarmowych, ochrony przeciwpożarowej i systemu zarządzania bezpieczeństwem na statku. Rozporządzenie zawiera również szczególne wymagania dotyczące statków pasażerskich w żegludze krajowej oraz stateczności promów pasażerskich typu ro-ro.
Rozwiązania, jakie wprowadza rozporządzenie MIiR w sprawie oceny stanu technicznego statku przed wpisaniem do polskiego rejestru okrętowego, mają na celu zapewnienie, że stan techniczny statku spełnia wymagania bezpieczeństwa żeglugi zawarte w przepisach międzynarodowych.
Rozporządzenia wejdą w życie 28 stycznia 2015 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych