Sposób przeprowadzania oceny stanu technicznego statku zmieniającego przynależność z obcej na polską oraz wymagane warunki wpisania statku do polskiego rejestru okrętowego, a także normy wyposażenia statków o polskiej przynależności m.in. w środki ratunkowe, urządzenia nawigacyjne i radiowe oraz sprzęt pożarniczy to najważniejsze regulacje zawarte w opublikowanych 13 stycznia 2015 r. dwóch rozporządzeniach Ministra Infrastruktury i Rozwoju.
Rozporządzenia dotyczą:
- szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz. U. 2015 r. poz. 48),
- oceny stanu technicznego statku przed wpisaniem do polskiego rejestru okrętowego (Dz. U. 2015 r. poz. 51).
Do rozporządzenia MIiR w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie wprowadzono także przepisy dotyczące rozkładów i instrukcji alarmowych, ochrony przeciwpożarowej i systemu zarządzania bezpieczeństwem na statku. Rozporządzenie zawiera również szczególne wymagania dotyczące statków pasażerskich w żegludze krajowej oraz stateczności promów pasażerskich typu ro-ro.
Rozwiązania, jakie wprowadza rozporządzenie MIiR w sprawie oceny stanu technicznego statku przed wpisaniem do polskiego rejestru okrętowego, mają na celu zapewnienie, że stan techniczny statku spełnia wymagania bezpieczeństwa żeglugi zawarte w przepisach międzynarodowych.
Rozporządzenia wejdą w życie 28 stycznia 2015 r.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku