ew
Komitet Regionów chce sprawdzić jaki wpływ populację dorsza może mieć Nord Stream 2. O interwencję w tej kwestii europejscy rybacy poprosili marszałka Olgierda Geblewicza – przewodniczącego międzyregionalnej grupy, która sprawdza konsekwencje związane z budową i oddziaływaniem gazociągu.
W ostatnich latach waga dorszy wyławianych przez rybaków drastycznie spada. Zaniepokojenia tą sytuacją nie ukrywają nie tylko Polscy ale i europejscy poławiacze zrzeszeni m.in. w platformie Low Impact Fishers of Europe (LIFE). Jej koordynator dla obszaru Bałtyku i Morza Północnego - Marcin Ruciński przekonywał członków grupy międzyregionalnej Nord Stream 2 w Europejskim Komitecie Regionów, że inwestycja nie jest jedyną przyczyną owych zmian, ale z pewnością jej wpływ na populację gatunku dorsza powinien być zbadany. Mimo prób, organizacja nie otrzymała dostępu do zgromadzonych przez inwestora informacji na temat oddziaływania na ryby. O sprawdzenia tych danych poproszono więc Komitet Regionów.
- Od samego początku naszych pracy mamy przekonanie, że nasza dyskusja wokół wpływu rurociągu Nord Stream 2 powinna być jak najszersza, jak najbardziej pogłębiona. Właśnie tego wymagają wyniki konsultacji przeprowadzonych przez państwa organizację. Prosimy o możliwość utrzymania ścisłego kontaktu i dalszych konsultacji. – mówił marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
W kolejnym posiedzeniu grupy międzyregionalnej Nord Stream 2 w Europejskim Komitecie Regionów, której przewodzi marszałek Geblewicz wzięli również udział członkowie grupy regionów bałtyckich. Na spotkaniu poruszono także kwestię przyjętego przez Komisję przemysłu Parlamentu Europejskiego (ITRE) stanowiska popierającego przygotowaną przez Komisję Europejską nowelizację dyrektywy gazowej. Za jego przyjęciem opowiedziało się 41 europosłów, przeciwko było 13. Kolejne spotkanie grupy zaplanowano na połowę maja.
Do uprawnień Międzyregionalnej Grupy należy możliwość opracowywania dokumentów i tworzenie analiz odnoszących się do dokumentacji projektowej, a także sprawdzanie możliwych konsekwencje samej inwestycji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych